دور افتاده ترین جزیره جهان کجاست ؟ دورترین جزیره با 272 نفر جمعیت

مجمع الجزایر تریستان داکونیا دورافتاده ترین جزیره مسکونی جهان به شمار می رود که از نزدیک ترین همسایه خود که سن هلنا است 2000 کیلومتر فاصله دارد. هرچند این جزیره از آفریقای جنوبی قابل دسترس است ولی برای رسیدن به آن باید سفری شش روزه را پیمود. کشتی های کروز مختلفی سفر به این جزیره را در پکیج های خود دارند.
این جزیره با ۲۷۲ نفر جمعیت دورترین نقطه مسکونی در جهان است و به قدری کوچک است که فرودگاه ندارد. اولین بار شخصی به نام تریستائو دی چانها اهل پرتغال این جزیره را کشف کرد نام خود را روی آن گذاشت. بر خلاف کوچک و دور از دسترس بودنش ، جزیره تریستان تاریخ غنی و حیات وحشی منحصر به خودش را دارد.

تریستان
تریستان ، علاوه بر بومیانش، میزبان کوچکترین پرنده جهان است که قادر به پرواز نیست و در جای دیگری دیده نشده است. به دلیل خزه‌ها و جلبک‌های بسیار زیاد و صخره‌های آتشفشانی که زیر آب قرار گرفته و از روی آب دیده نمی‌شوند، نزدیک شدن به این جزیره بسیار مشکل است به طوری که تا به حال کشتی‌ها و قایق‌های زیادی در نزدیک آن غرق شده‌اند.
حتی با وجود جاذبه های متعدد و منحصر به فردی که این جزیره دارد ، صنعت توریسم نقشی در اقتصاد این جزیره دیدنی و دور افتاده ندارد ، مردمان این جزیره بیشتر درآمد خود را از فروش خرچنگ و لابستر همچنین تمبرهای پستی و سکه های قدیمی به کلکسیون دارها کسب می کنند.
ساکنان آن ازطریق اینترنت خریدهای خود را انجام می دهند و مدت ها طول می کشد تا آنچه سفارش داده اند به دستشان برسد و تقریبا می توان گفت تمام مردم این جزیره کشاورزی می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

تریستان

تریستان

تریستان

تریستان

 

کدخبر: 301922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟