همسرم فکر می کند که شغلش مهم‌تر است

من یک مادر شاغل هستم و شغل و کارم برای بسیار اهمیت دارد. صاحب دو فرزند هستم که متأسفانه بیمار هستند و هر روز باید به پزشک و کلینیک بروند و همیشه من هستم که باید از آنها مراقبت کنم و مجبور شوم از کارم مرخصی بگیرم و یا اینکه گاهی اوقات سر کار حاضر نشوم. همسر م به هیچ‌عنوان اهمیت نمی‌دهد.آیا نباید او نیز در زندگی به من کمک و یاری کند؟

ـ حق با شما است واقعاً مشکل است که بتوانید بین وظایف مادری و شغلی تعادل ایجاد کنید. من فکر می‌کنم شما احتیاج دارید که با همسرتان صحبت کنید، قبل از اینکه باعث به وجود آمدن رنجش و خشم بیشتر شما در آینده بشود.

آیا همسرتان این سختکوشی‌ها و تلاش‌های شما را درک می‌کند یا خیر؟ او لااقل می‌تواند هر روز بچه را به کلینیک ببرد و عصر آنها را به خانه بیاورد. اگر نمی‌تواند هر روز این کار را انجام دهد، لااقل در هفته چند روز مسئول این کار بشود. اگر شما همچنان به کارتان ادامه دهید شاید مجبور شوید که کارتان را به‌خاطر بچه‌ها کنار بگذارید و این را بدانید که هر چه‌قدر بیشتر تلاش کنید باز هم به چشم شوهرتان نخواهد آمد و تمامی این اعمال جزو وظیفه شما خواهد شد. پس تنها راه این است که با او صحبت کنید و دیگر اینکه یک‌سری از وظایف را به دوش او بگذارید.

او نمی‌خواهد با من عشقبازی کند

من و همسرم از زمانی که صاحب فرزند شده‌ایم با یکدیگر هیچ‌گونه ارتباط نداشته‌ایم. نوزادمان الان 10هفته است که به دنیا آمده است. اما همچنان همسرم علاقه‌ای به ارتباط نشان نمی‌دهد و من احساس می‌کنم که دیگر برای او جذابیتی ندارم و فکر می‌کنم به این ترتیب ما دیگر هیچ آینده‌ای نخواهیم داشت.

تعدادی از زنان می‌گویند که با تولد فرزندشان هیچ تمایلی ندارند. حقیقت این است که بعضی از مردان برایشان بسیار مشکل است که خود را با تغییراتی که در بدن همسرشان به وجود آمده است،‌تطبیق دهند. شاید همسرتان به شما به چشم یک مادر نگاه کند که باعث می‌شود تا مانع به وجود آمدن احساسات در او شود و حتی مسئله شیردهی برای او یک مسئله مهم محسوب می‌شود.

در این روزهای اول نوزاد تازه به دنیا آمده است ممکن است تولد او هنوز در ذهن همسرتان تازه باشد و ممکن است کمی احتیاج به زمان داشته باشد. تمامی این مسائل را با وجود یک نوزاد در اتاق‌خواب،‌کم‌خوابی و خستگی آمیخته کنید و بعد متوجه می‌شوید که چرا همسرتان از رابطه با شما امتناع می‌ورزد.

می‌دانم بسیار سخت است اما احساس نکنید که او به شما بی‌اعتنا و اهمیت شده است. سعی کنید که از نظر فیزیکی به او نزدیک شوید و رابطه‌تان را نزدیک‌تر کنید. با بغل کردن، بوسیدن سعی کنید گاهی اوقات تنهایی با یکدیگر و کنار هم باشید و وقت بیشتری را با هم بگذرانید. شما همچنان به این ارتباط و نزدیکی ادامه دهید. خواهید دید که به دنبال این رفتار احساس همسر شما نیز تغییر پیدا خواهدکرد او به سمت شما جذب می‌شود. این کار را شما باید انجام دهید و مادامی که شما خود را از او دور کنید تنها کاری که کرده‌اید این است که ارتباط را سردتر و سخت‌تر کرده‌اید.

ما دوست داریم تنها باشیم

این اول سال جدید است که ما داشتن فرزند را تجربه می‌کنیم. او تازه به دنیا آمده است و سال جدید در راه است و من دوست دارم این تعطیلات را سه تایی با فرزند و همسرم در خانه بگذرانیم اما چگونه می‌توانم این را برای خانواده خودم و همسرم توضیح دهم که آنها از ما دلگیر نشوند؟

فکر می‌کنم که احتمالاً شما شناخت کافی از خانواده‌تان دارید. البته که آنها از اینکه تعطیلات را با نوه تازه به دنیا آمده‌شان نگذرانند بسیار دلخور و ناراحت می‌شوند اما امیدوارم که آنها وضعیت و موقعیت شما را درک کنند. توصیه می‌کنم که بعد از دادن این خبر به آنها بگویید که خیلی زود برنامه‌ای دارید که به دیدن آنها بروید و به آنها اجازه دهید تا برای تعطیلاتشان یک برنامه‌ریزی دیگری داشته باشند و اینکه شما یک روز را جشن بگیرید و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را دعوت کنید ممکن است کارها را راحت‌تر کند و این کار را قبل از شروع تعطیلات سال جدید انجام دهید قبل از آن در یک تعطیلی و فرصت مناسب از آنها بخواهید که نزد شما بیایند و در کنار هم باشید. برایتان آرزوی خوشبختی می‌کنم.

خانواده همسرم باعث شده‌اند که بچه‌ها لوس شوند

خانواده همسرم بسیار ثروتمند هستند. هرسال برای سال جدید کادوهای گرانقیمت برای بچه‌ها می‌خرند . آنها آن‌قدر زیاد هستند که اغلب اوقات بچه‌ها حتی با آنها بازی نمی‌کنند من فکر می‌کنم اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، بچه‌ها لوس شوند شما چه فکر می‌کنید؟

شما نگران این هستید که کودک شما لوس می‌شود اما آیا این احتمال وجود ندارد که شما به دلیل نداشتن وضعیت مالی مانند خانواده همسرتان کمی حسودی می کنید که نمی‌توانید این هدایا را خودتان برای بچه‌ها فراهم کنید بهتر است کمی با خودتان منصف و روراست باشید.

پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با نوه‌هایشان یک ارتباط خاص و ویژه دارند و حتی ممکن است کمی لوس بودن و لوس کردن از طرف‌ نوه‌ها عادی باشد. به ؟؟؟؟ نشأت گرفته از این ارتباط نزدیک است. آنها آن‌قدر بخشنده هستند که فکر نمی‌کنند هدیه‌ای که تهیه کرده‌اند معقول است . مدت زمان طولانی باقی می‌ماند، از لحاظ یادگیری به کودک کمک می‌کند یا خیر

این می‌تواند نظر خوبی باشد که شما به همراه بچه‌ها یک لیست از چیزهایی که آنها احتیاج دارند و می‌خواهند تهیه کنید و خیلی مؤدبانه و با نزاکت و در یک زمان مناسب آن را به پدربزرگ و مادربزرگ نشان دهید. به یاد داشته باشید یک سری هدایای سال نو باعث نمی‌شود که کودک شما لوس بار بیاید، مادامی که آنها یادگرفته‌اند برای چیزهایی که به آنها تعلق دارد اهمیت قائل شوند و از آنها به‌خوبی نگهداری کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟