آیا بچه شما باید تلویزیون تماشا کند؟

تلویزیون فرصت یادگیری بسیار خوب و مناسبی را برای بچه‌ها فراهم می‌کند.

به گزارش رکنا ، مهار کردن و مواظبت از کودکان پیش‌دبستانی کار بسیار دشواری است، اما داشتن یک برنامه تلویزیونی مناسب و یا یک فیلم ویدیویی مورد علاقه آنها البته در ساعات مشخص و تعریف شده این امکان را به شما می‌دهد که یک فنجان چای یا قهوه درست کنید در کنار آنها بنشینید و لحظه‌ای از کارهای خانه دور باشید و احیاناً با یکی از دوستان یا اقوام تلفنی صحبت کنید.

بچه‌های کوچک از برنامه‌های کارتونی بیشتر لذت می‌برند و اگر سن و سال آنها کمتر باشد (وقتی تازه به راه افتاده‌اند) از برنامه‌هایی که در آنها هماهنگی بین حرکات و موسیقی وجود دارد،‌بیشتر لذت می‌برند.

مطالعات نشان داده است تماشاکردن تلویزیون و برنامه‌های آن باعث می‌شود که دامنه لغات کودکان افزایش پیدا کند و این به مهارت‌های گفتاری آنها کمک خواهدکرد. همچنین شانس یادگیری را در آنها افزایش خواهدداد.

به‌علاوه شما می‌توانید شاهد این باشید که کودک شما چه هنگام ذوق‌زده و خوشحال و چه چیزهایی باعث غم و اندوه او می‌شود از این مسئله می‌توانید هنگامی که با او بازی و یا برایش داستان تعریف می‌کنید، استفاده نمایید.

چندین روش در مورد تلویزیون تماشا کردن کودکان

1ـ برنامه‌هایی را انتخاب کنید که برای او مناسب هستند:‌ در کنار او بنشینید و با یکدیگر برنامه را تماشا کنید.

2ـ برای زمان تماشای تلویزیون مدت تعیین کنید: بهترین زمان نیم ساعت تا 45 دقیقه در روز است، اما همان‌طور که او نباید به تلویزیون دیدن بیش از حد عادت کند اینکه عادت داشته باشد که اصلاً تلویزیون نبیند نیز به هیچ وجه خوب نیست.

3ـ هیچ‌گاه با او یا در جلو او به اخبار گوش ندهید: هر چیزی باعث شود او دچار سردرگمی و یا ترس بشود را از او دور کنید.

4 ـ بسیار مشکل است که از کودک بخواهید تا تلویزیون را خاموش کند بنابراین در این زمان بهتر است یک بازی و سرگرمی که او به آن علاقه دارد را به او پیشنهاد کنید.

5 ـ در مورد شخصیت کارتونی مورد علاقه‌اش با او صحبت کنید و از او بخواهید توضیح دهد که در داستان چه اتفاقی برای او افتاده است و حدس می‌زند که در قسمت بعد چه اتفاقاتی بیفتد و از موضوعات داستان‌ها برای ساختن یک بازی جدید و یا ساختن یک عروسک و یا ماکت تازه استفاده کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مهسا مقدمی

کدخبر: 645307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟