پل طبیعت ؛ اثری شگفت انگیز از معماری مدرن در ایران +عکس

طرح پل Bridge طبیعت به نوبه خود در خاورمیانه بی نظیر است . این شاهکار معماری به عنوان بزرگترین پل برای عابران و پیاده روی طراحی شده است. پل طبیعت سه طبقه با 7000 متر مربع مساحت درحال حاضر به عنوان یکی از مناطق گردشگری تهران به حساب می آید و ازسوی دیگر پل بوستان طالقانی را به پارک آب و آتش وصل می کند.
وزن کل بتن ریزی این سازه 15 هزار تن بوده و روی سه پایه قرار گرفته است .همچنین فضاهایی برای مکث و دیدن مناظر شهری روی این پل دیده می شود. علاوه بر کافی شاپ ، رستوران و فضاهای تفریحی با کف پوش های چوبی که دارد مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری را لذت بخش تر می کند.
پل طبیعت تهران دارای 40 متر ارتفاع و270 متر طول است و از 7000 مترمربع چیزی حدود 720 متر آن به فضای سبز و 480 متر آن برای مراکز گردشی و تفریحی اختصاص پیدا کرده است و در مجموع مسیری 5100 متری برای پیاده روی طراحی شده است . گفتنی است سازه در برابر زلزله 7 ریشتری مقاوم است
همچنین رمپ‌های پل باعث می‌شود به چند طریق مختلف بتوانید پل را طی کنید و هربار یک حس و تجربه جدید داشته باشید.
پل طبیعت باعث شناخته شدن معمارش، لیلا عراقیان، در سطح بین‌المللی شد.نکته دیگر این که این پل جزو پنج انتخاب برتر 300 معمار برجسته دنیا در مسابقه معماری شهری \"جوایز معماری (A\" (architizer awards در سال 2015 که در نیویورک برگزار می‌شد، انتخاب شد . این پل در سال 1392 به‌عنوان سازه برتر فولادی ایران شناخته شد. سال 1393 نیز جایزه بین‌المللی خشت طلایی به پل طبیعت داده شد. سال ۱۳۹۳ پل طبیعت در زمره ۶ پل برتر ایران قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت

 

 

 

 

 

کدخبر: 283710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟