بهترین  و معروف ترین سوغاتی های بوداپست +عکس های دیدنی

پودر فلفل دلمه ای مجار
یکی از بهترین ­سوغاتی های بوداپست، پودر پاپریکای آن است که نه تنها در بوداپست بلکه در سراسر اروپا به خاطر عطر و طعم خاصش مشهور است. انواع مختلفی از این پودر را در بازار Store اصلی بوداپست می توانید بخرید. یکی دیگر از سوغاتی های خوراکی بوداپست، مرباهای خوش طعم آن است که قیمت مناسبی هم دارد. بازار مرکزی شهر بوداپست، Centrl market Hall نام دارد و از هر نظر جای بسیار مناسبی برای خرید سوغاتی است.

پارچه های گلدوزی شده ی مجارستانی
تورها و لباس های گلدوزی شده ی سنتی در رنگ های شاد، یکی دیگر از انواع سوغاتی های این شهر است. این تورها هم در غالب پارچه هایی مثل رومیزی و انواع پوشش های تزیینی و هم در غالب لباس سنتی عرضه می شوند. حتی نقش های گلدار سنتی مجار را روی دستکش ها هم می توان دید.
سوغاتی بوداپست
ظرف های چینی مجارستانی
ظرف های چینی دست ساز، حالا صدها سال است که در مجارستان شناخته شده است، از این ظرف ها در کاخ های سلطنتی کشورهای دیگر دنیا هم استفاده شده است. برای مثال ملکه ویکتوریا یکی از طرفداران اصلی چینی های مجارستانی است. این ظروف زیبا، یکی از بهترین سوغاتی های بوداپست و انتخاب خیلی خوبی برای خرید و هدیه دادن به دوستانتان است. البته این چینی های دست ساز گران هستند اما ارزش هزینه کردن را دارند.

کریستال آجکا (Ajka Crystal)
کریستال Ajka یکی از معروف ترین کریستال های دنیا است که به طرح های زیبا و منحصر بفردش مشهور است. کارخانه ی این کریستال سازی در سال ۱۸۹۷ در این کشور تاسیس شد و انواع هنرمندان زبده ی شیشه گر را به کار گرفت تا بتواند ظرف های کریستال و بلور را با دست تزیین کنند. جالب است بدانید محصولات آجکا به اندازه ای متفاوتند که هیچ دو محصولی شبیه به هم را نمی توانید پیدا کنید. این کریستال ها را می توانید به عنوان هدیه ای خاص و گرانبها تهیه و به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های بوداپست هدیه دهید.
سوغاتی بوداپست
لباس سنتی کشور مجارستان
همیشه در سفر به هر کشوری، یکی از جالب ترین سوغاتی هایی که می توانید بخرید و با خود به خانه ببرید، لباس های آن شهر و دیار است. لباس های سنتی مجارستان، لباس هایی خاص و زیبا هستند که شاید دیگر بر تن مردم کوچه و خیابان آن دیده نشوند اما هنوز هم در مراسم های خاص و آیین های محلی بوداپست مورد استفاده هستند. لباس های سنتی مجارستان و شهر بوداپست گلدوزی های بسیار زیبایی دارند و رنگارنگ هستند. مردم مجارستان با این لباس ها از کفش های گلدوزی شده ی جالبی که شبیه به این لباس ها هستند استفاده می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سوغاتی بوداپست

کدخبر: 280884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟