قابل توجه مسافران نوروز / راهنمای چیدن وسایل سفر در کوله پشتی + عکس

به گزارش رکنا، تعطیلات عید از راه می‌رسد و باید کم کم به سراغ چیدن اقلام و وسایل ضروری سفر در چمدان یا کوله بروید. چمدان‌ها با اینکه فضای بیشتری برای چیدن وسایل در اختیارتان می‌گذارند، اما مطمئنا با یک کوله، سفری سبک‌تر و راحت‌تر خواهید داشت. به دلیل فضای کوچک‌تر کوله، اما ممکن است برای چیدن وسایل‌تان کمی دچار مشکل شوید یا حتی با چیدن نادرست وسایل در آن، زمان طلایی خود را از دست داده و کمرتان را خسته کنید. بااین حال، اصلا نگران نباشید چون ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم یک چیدمان اصولی و منظم در کوله پشتی‌تان داشته باشید. نحوه چیدن اصولی کوله پشتی به شرح زیر است؛

برای شروع، کوله را بر اساس مقدار وسایلی که می‌خواهید همیشه همراه خود نگه دارید، انتخاب کنید. سپس، مقدار وسایلی را که با خود حمل می‌کنید را فقط با آوردن وسایل ضروری و چیز‌هایی که در طول سفر نیاز دارید، محدود کنید. در ادامه، از مکعب‌های بسته‌بندی برای تبدیل لباس‌های حجیم به بسته‌های نازک استفاده کنید. در نهایت، با قرار دادن سنگین‌ترین اقلام نزدیک به شانه های خود، یک بسته‌بندی کارآمد را انجام دهید.

نحوه چیدن کوله پیاده روی

خرید کوله مناسب

کوله مناسب

اگر قصد دارید کوهنوردی یا پیاده روی طولانی‌مدت انجام دهید، یک کوله‌پشتی با فریم مناسب برای تحمل وزن تهیه کنید. این نوع کوله پشتی‌ها دارای فریم‌های آلومینیومی یا پلاستیکی داخلی هستند که به کوله کمک می‌کند شکل خود را حفظ کرده و فشار روی کمر و شانه‌های شما را کاهش دهند. فریم ها همچنین یک ابزار مناسب برای تثبیت وسایل شما در حین راه رفتن هستند، که حرکت را بسیار آسان‌تر می‌کند.

البته اگر درحال سفر هوایی باشید، کوله پشتی فریم نمی‌تواند گزینه زیاد مناسبی برایتان باشد، چون وزن این نوع کوله پشتی‌ها معمولاً برای فضای بار هواپیما‌ها بسیار زیاد است، بنابراین باید میزان بار آن را چک کنید. علاوه بر این، اکثر ایرلاین‌ها محدودیت وزن ۲۲ پوندی (۱۰ کیلوگرمی) برای بار چمدان دارند، بنابراین باید مطمئن شوید که کوله پشتی فریم شما از این محدودیت تجاوز نمی‌کند. کوله پشتی‌های با کیفیت معمولاً  ۳ تا ۵ پوند (۱.۴ تا ۲.۳ کیلوگرم) وزن دارند، بنابراین باید این را هنگام بسته بندی وسایل خود در نظر بگیرید.

وسایل ضروری را در کوله پشتی بچینید

پس از انتخاب کوله مناسب، تمام وسایل پیاده روی خود را داخل کوله پشتی خود قرار دهید و مطمئن شوید که فضای کافی دارید. مسواک، کیسه خواب، چراغ قوه، فندک، چادر و اجاق گاز قابل حمل از جمله موارد کلیدی هستند. زحمت بسته بندی مواد غذایی را به خود ندهید، مگر اینکه واقعاً فضای زیادی در کیف خود داشته باشید. شما همیشه می‌توانید مواد غذایی را در طول مسیر، در صورت نیاز خریداری کنید. اگر می‌توانید چند دست لباس اضافی در کوله پیاده روی خود نگه دارید تا اگر به صورت اتفاقی باران بارید یا در حال حرکت در زمین‌های ناهموار بودید و لباس هایتان کثیف شد بتوانید بدون زحمت آن‌ها را عوض کنید.

ترتیب چیدن وسایل را رعایت کنید

برای حفظ مرکز ثقل خود و به حداقل رساندن وزنی که بر روی شانه‌هایتان وارد می‌شود، سنگین‌ترین وسیله را در نزدیک‌ترین نقطه به ستون فقرات خود قرار دهید. سپس، سنگین‌ترین مورد بعدی را اضافه کنید. پس از قرار دادن وسایل سنگین، با پر کردن جیب‌های بیرونی با کوچک‌ترین و سبک‌ترین وسایل، چیدن کوله خود را به پایان برسانید. ترتیب دادن بسته بندی از سنگین‌ترین تا سبک‌ترین می‌تواند به طرز چشمگیری میزان سنگینی کوله شما را کاهش دهد.

 کیت کمک‌های اولیه تهیه کنید

کیت کمک های اولیه

اگر قصد کمپینگ یا پیاده روی دارید، یک کیف کوچک پارچه‌ای یا پوسته سخت تهیه کنید و آن را با باند، نوار پزشکی و پماد آنتی بیوتیک پر کنید. مقداری داروی مسکن بدون نسخه و یک موچین هم همراه داشته باشید. اگر در هنگام کوهنوردی مستعد ابتلا به تاول هستید، ممکن است بخواهید از کرم تاول هم استفاده کنید، همچنین اگر به چیزی حساسیت دارید، مقداری آنتی هیستامین هم در کوله قرار دهید.

اگر می‌خواهید کارتان را آسان‌تر کنید، می‌توانید یک جعبه کوچک کمک‌های اولیه بخرید. این کیت‌ها خیلی گران نیستند، و می‌توانند زمان بسته بندی شما را به حداقل برسانند.

 بطری آب تهیه کنید

بطری آب

اگر نیاز به آوردن یک بطری آب دارید، یک بطری با حلقه دور درب آن تهیه کنید. بطری آب خود را با قلاب گیره به بند کوله پشتی خود بچسبانید. به این ترتیب، همیشه می‌توانید بطری آب خود را بدون اینکه فضایی در کیف خود اشغال کنید، روی کوله خود نگه دارید.

همین امر در مورد تابه یا قابلمه شما نیز صدق می‌کند، اگر در کمپینگ یا کوله گردی هستید، قطعاتی را با حلقه‌هایی در دسته خریداری کنید، تا بتوانید آن‌ها را با قلاب‌های گیره به قسمت بیرونی کیف متصل کنید.

 کوله خود را وزن کنید

وزن کوله

کوله پشتی‌ها اغلب می‌توانند بیش از ۳۰ پوند (۱۴ کیلوگرم) را حمل کنند، اما این بدان معنا نیست که شما باید تا همین مقدار، آن را پر کنید. وزن کیف شما هرگز نباید از ۲۰ درصد وزن بدن شما بیشتر شود تا تعادل کمر و شانه‌های شما حفظ شود. اگر کیف شما بیش از حد سنگین باشد، ممکن است در نهایت به خود آسیب بزنید یا به کمرتان فشار بیاورید. وقتی چیدن کوله را تمام کردید، کیفتان را روی ترازو بگذارید تا ببینید چقدر وزن دارد.

به عنوان مثال، اگر وزن شما ۱۸۰ پوند (۸۲ کیلوگرم) است، کیف شما باید کمتر از ۳۶ پوند (۱۶ کیلوگرم) وزن داشته باشد.

چیدن کوله پشتی برای سفر هوایی

 از یک کوله پشتی استاندارد استفاده کنید

کوله پشتی استاندارد

اگر به یک شهر بزرگ یا مقصد گردشگری محبوب سفر می‌کنید، از یک کوله پشتی استاندارد استفاده کنید. اگر فضای مناسبی می‌خواهید، اما کیسه خواب، ظروف آشپزی یا لباس بسته‌بندی نمی‌کنید، کوله‌پشتی‌های معمولی راهی عالی برای حمل وسایلتان هستند. یک کوله پشتی استاندارد را بر اساس تعداد محفظه‌های مورد نیاز خود و مدلی که آن را می‌پوشید، انتخاب کنید.

اگر سوار هواپیما می‌شوید، باید وزن آن کمتر از ۲۲ پوند (۱۰ کیلوگرم) باشد. با رعایت این نکته معمولاً می‌توانید یک کوله پشتی استاندارد برای پرواز به همراه داشته باشید. با این حال، محدودیت‌های وزنی را برای شرکت هواپیمایی خود جستجو کنید. برخی از ایرلاین‌ها محدودیت کمتر یا بیشتری در وزن وسایل شخصی دارند.

اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید و نگران سرقت هستید، کوله‌ای با زیپ و دریچه قابل مهر و موم در بالای آن تهیه کنید. دزدیدن این کوله‌ها بسیار سخت‌تر است. اگر واقعاً می‌خواهید ایمن باشید، می‌توانید کوله‌ای با زیپ قفل دار انتخاب کنید، اگرچه این کیف‌ها معمولاً گران‌تر هستند.

 یک کوله پشتی چرخ دار تهیه کنید

کوله پشتی چرخ دار

اگر قرار است زیاد روی سطوح سنگ فرش شده یا صاف راه بروید، یک کوله پشتی چرخ دار تهیه کنید تا کمرتان را نجات دهد. این یک راه عالی برای آوردن مجموعه‌ای از اقلام بدون تجربه خستگی یا خطر آسیب است. به خاطر داشته باشید که اگر به دنبال یک کوله پشتی چرخ دار باشید، به عنوان یک گردشگر متمایز خواهید شد. اگر نمی‌خواهید توجه را به خود جلب کنید، از این کیف‌ها اجتناب کنید.

معمولاً می‌توانید یک کوله‌پشتی چرخ‌دار به هواپیما بیاورید، اما ابعاد برخی از کیف‌ها ممکن است از حد مجاز خطوط هوایی شما بیشتر باشد. برای تعیین اینکه آیا باید کوله پشتی خود را چک کنید یا خیر، خط مشی شرکت هواپیمایی خود را در مورد اندازه چمدان‌های دستی جستجو کنید.

نکته: هنگام پوشیدن کوله پشتی‌های چرخ دار، ممکن است یک تجربه خسته کننده و آزاردهنده را داشته باشید؛ بنابراین اگر می‌دانید که بیش از ۱/۴ مواقع آن را روی دوش خود نگه می‌دارید، از کیف‌های چرخدار دوری کنید.

 وسایل حساس و الکترونیکی را در محفظه‌های بیرونی قرار دهید

وسایل حساس در کوله

اگر هدفون، عینک آفتابی یا تبلت همراه دارید، آن‌ها را در یکی از محفظه‌های کوچک‌تر کوله پشتی خود قرار دهید تا از آسیب دیدن آن‌ها زیر وسایل سنگین جلوگیری کنید. وسایل الکترونیکی گران قیمت را در یک کیف قرار دهید یا یک پیراهن دور آن بپیچید تا از خراشیدگی یا خراشیدگی پارچه کوله‌پشتی جلوگیری کنید.

اکثر کوله پشتی‌های استاندارد دارای یک محفظه یا کیف اختصاصی برای لپ تاپ شما هستند. اگر لپ تاپ به همراه دارید، آن را در قسمت مشخص شده کیف خود قرار دهید. این کیسه‌ها و محفظه‌ها معمولاً دارای بالشتک هستند که برای ایمان داشتن مانیتور طراحی شده اند.

 مایعات و لوازم بهداشتی را در کیسه‌های مخصوص قرار دهید

مایعات در کوله

اگر لوسیون، خمیر دندان، شامپو یا عطری به همراه دارید، آن را در یک کیسه پلاستیکی بیندازید. یک کیسه بادوام و ضخیم با مهر و موم بدون هوا تهیه کنید و مایعات و لوسیون‌های خود را به هم بچسبانید. به این ترتیب، اگر هر یک از کلاهک‌ها یا تاپ‌ها در حین سفر از بین برود، محتویات کیف شما را کثیف نخواهند کرد.

 پاوربانک و یک باتری قابل حمل همراه خود داشته باشید

پاوربانک‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و ممکن است خرید آن‌ها در فرودگاه یا حین سفر برایتان هزینه بر باشد، بنابراین آن‌ها را فراموش نکنید. در صورتی که در سفر شارژ شما تمام شد، یک باتری قابل حمل بخرید.  

 آداپتور‌ها و راهنما‌های مسافرتی را فراموش نکنید

از آنجایی که کوله پشتی شما همیشه همراه شما خواهد بود، هر چیزی که ممکن است بین هتل‌ها یا زمانی که بیرون هستید را لازم داشته باشید را درون کوله قرار دهید. اگر به یک کشور خارجی می‌روید و با آن زبان آشنایی ندارید، یک فرهنگ لغت ترجمه یا دیکشنری آماده کنید. همچنین یک آداپتور پریز داشته باشید تا بتوانید تلفن خود را در هتل‌ها شارژ کنید.

یک خودکار و دفترچه یادداشت کوچک همراه داشته باشید. آن‌ها برای نوشتن آدرس ها، مسیر‌ها یا یادآوری‌ها بسیار مفید هستند.

 وسایل با ارزش خود را در کوله قرار ندهید

پاسپورت

ساعت خود را بپوشید تا مجبور نشوید از بین وسایل داخل کوله، دنبال آن بگردید. زیورآلات خود را تا جایی که می‌توانید در خانه نگه دارید، مگر در مواقعی که قصد پوشیدن آن را داشته باشید، در این صورت سعی کنید آن را بپوشید یا داخل جعبه‌ای قفل دار نگه دارید. پاسپورت را در جیبتان نگه دارید و تمام پول خود را در کیف خود نگذارید. اگر کوله خود را گم کنید یا به سرقت برود، پول زیادی از دست خواهید داد.

اگر اشیای قیمتی به همراه دارید و در هتل اقامت دارید، از گاوصندوق در کمد لباس خود استفاده کنید یا در کمد را قفل کنید.

منبع: راهنماتو

کدخبر: 978047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟