فلفل تند موجب افزایش طول عمر می شود

به گزارش رکنا، انجمن قلب آمریکا می‌گوید خوردن فلفل تند ممکن است عمر شما را افزایش دهد.

دوستان علاقه‌مند به فلفل قرمز تند از این خبر خوشحال خواهند شد! نه تنها مصرف فلفل تند به هر غذایی طعم خوشایندی می‌بخشد، بلکه می‌تواند به افزایش طول عمر شما نیز کمک کند!

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف منظم فلفل های تند می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، سرطان و مرگ عمومی را کاهش دهد.

برای مقایسه افرادی که فلفل تند می‌خورند با کسانی که هرگز فلفل تند نخورده‌اند، اسناد بیش از ۵۰۰٬۰۰۰ نفر در آمریکا، ایتالیا، چین و ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. فواید فلفل تند به شرح زیر است.

خوردن فلفل تند خطرات زیر را کاهش می‌دهد:

۲۶٪ کاهش مرگ ناشی از بیماری قلبی

۲۳٪ کاهش مرگ ناشی از سرطان

مطالعات قبلی نشان داده است که فلفل‌های تند دارای آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. به دلیل وجود ماده موثره کپسایسین ، ضدسرطان، تنظیم‌کننده قند خون و ضد التهاب هستند. کپسایسین مسئول احساس تندی در فلفل‌های تند است. چهار مطالعه بزرگ بین‌المللی جدید که در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۲۰ مورد تحلیل قرار گرفته‌اند، کاهش قابل‌توجهی در مرگ ناشی از بیماری‌ها را نشان داده‌اند.

بو شو، دارای مدرک دکتری در رشته قلب و عروق در موسسه قلب، عروق و جراحی قفسه سینه کلیولند در اوهایو، تعجب کرده است که مصرف فلفل تند باعث کاهش کلی مرگ و میر به میزان ۲۵٪ می‌شود. او می‌گوید: “این نشان می‌دهد که عوامل تغذیه‌ای می‌توانند نقش مهمی در سلامت عمومی ایفا کنند.”

دلیل دقیق کاهش مرگ و میر هنوز مشخص نیست و بنابراین نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد. محققان باید بیشتر بر روی آنچه که فلفل‌های تند را ویژه می‌کند تمرکز کنند. همچنین، بیشترین چیزی که حائز اهمیت است در مورد انواع فلفل‌ها، سطوح تندی و میزان مصرف آن‌ها است تا شما بتوانید این مزایا را در رژیم غذایی خود به کار ببرید.

بسیاری از جوانب هنوز ناشناخته هستند و تحقیقات همچنان در حال ادامه است، اما این خبر برای علاقه‌مندان به طعم تند، بسیار خوب است. دکتر بو شو به زودی یک مقاله علمی دیگر منتشر خواهد کرد.

اگر کپسایسین دلیل این مزایای سلامتی شگفت‌انگیز است، پس شما خوش‌شانس هستید! ما در PepperHead، دارای تندترین فلفل‌های جهان در قالب پودر آماده استفاده در وعده غذایی شما هستیم.

کدخبر: 1000595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟