پازل حل کنید تا آلزایمر نگیرید

مغز نیز در حقیقت مثل سایر اندامهای بدن از بافت خاصی‌ تشکیل شده است. اگر از آن استفاده نکنید توان آن کمتر خواهد شد. محققین دانشگاه کینگز لندن در یک مطالعه کامل نتایج جالبی‌ را به دست آوردند. هدف از این مطالعه تمرکز روی سلامت ذهنی‌ برای افراد ۵۰ ساله و پیرتر بوده است. اطلاعات سلامتی مربوط به ۱۷۰۰۰ فرد سالم جمع آوری شده است. نتیجه این مطالعات پیشنهاد می‌کند که انجام دادن فعالیت ذهنی‌ مثل حل کردن نوع پازل و فعالیت مشابه باعث می‌شود که سنّ مغز در حدود ۱۰ سال از سنّ واقعی آن جوانتر بماند.
متخصصین توصیه می‌کنند که هر چه میزان تمرین دادن ذهن بالاتر باشد، در طول زمان از کار افتادگی ذهن نیز کندتر خواهد بود. در سمت مقابل وقتی برای مدت طولانی از سلول مغز خود استفاده نکنید توان و عملکرد آن کندتر می شود. دانشمندان در نتیجه این مطالعه همینطور دریافتند که تعداد انجام دادن پازل‌ها با افزایش توان ذهنی‌ نیز در ارتباط مستقیم است، هر چه بیشتر باشد توان ذهنی‌ نیز بالاتر می‌رود.
ذهن خود را فعال نگاه دارید
در سالهای اخیر توجه زیادی بین حفظ سلامت بدن و رابطه معنا در آن با سلامت ذهنی‌ بود است. نتیجه آماری نشان می دهد در حدود نیمی از دلایل بروز فراموشی در افراد سالمند بستگی به سبک زندگی‌ فرد دارد. افرادی که به واسطه شغل خود فعالیت ذهنی‌ بیشتری دارند علائم فراموشی در آنها کمتر و دیرتر بروز می‌کند. اگر جز این دسته از افراد نیسیتد و کار روزمره انجام می دهید که چالش جدید ندارد حتما انجام فعالیت ذهنی‌ مثلاً دقایقی حل کردن جدول، بازی کامپیوتری و فعالیت مشابه را انجام دهید. کارهای هنری نیز بسیار مفید است، مثل نقاشی.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟