عوارض های جراحی زیبایی بینی

همیشه احتمال این‌که یک عمل زیبایی دارای عوارض باشد وجود دارد.عوارض بعد از عمل معمولا به راحتی برطرف می‌شوند اما گاهی بعضی از آن‌ها خساراتی جبران‌ناپذیر ایجاد می‌کنند.

در ادامه به برخی از این عوارض اشاره می‌کنیم.

کوچک شدن سوراخ‌های بینی

زیبامون

کوچکی بیش از حد سوراخ‌های بینی مشکل‌ساز می‌شود. پره‌های بینی به عنوان دریچه‌های آن عمل می‌کنند. اگر بیماری که تحت عمل جراحی قرار گرفته، هنگام تنفس پره‌ها به تیغه بینی نزدیک شود به این معنی است که یا از ابتدا پره‌های بینی‌اش ضعیف بوده که با جراحی ضعیف‌تر شده یا این‌که جراح حین عمل، ساختارهای نگهدارنده بینی را تقویت نکرده است. در این مواقع بیمار نیازمند عمل جراحی مجدد است به این صورت که لازم است سوراخ‌های بینی را کمی بزرگ‌تر کنند، یعنی از تیغه بینی غضروفی بردارند و آن را به سوراخ‌های بیش از حد تنگ شده پیوند بزنند.

کاهش حس بویایی

زیبامون

کاهش حس بویایی یکی از شکایت‌هایی است که بیماران بعد از عمل دارند. از آنجا که جراحی زیبایی بینی خارج از قلمرو و اعصاب بویایی انجام می‌شود بنابراین هیچ صدمه‌ای هم به آنها وارد نمی‌شود. کاهش حس بویایی یک عارضه موقت رینوپلاستی و ناشی از ورم پوشش داخل بینی است و این تورم مانع از رسیدن مولکول‌ها به پایانه‌های اعصاب بویایی می‌شود ولی قابل بازگشت است.

افزایش تنفس دهانی

زیبامون

تعدادی از بیماران ممکن است تا مدت‌ها بعد از عمل جراحی مجبور شوند از راه دهان تنفس کنند. آن گروه از افرادی که قبل از عمل دچار آلرژی بودند، بعد از عمل آلرژی‌شان به مراتب شدیدتر خواهد شد و شاید چند هفته تا چند ماه هم طول بکشد اما به خاطر تورم مخاط، بعد از جراحی تا 10 درصد موارد افراد سالم نیز علایم حساسیت را پیدا خواهند کرد.

تنفس از راه دهان، عارضه ای جدی است و روی کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد زیرا فردی که با دهان تنفس می‌کند دچار خشکی مخاط دهان می‌شود و خشکی دهان در دراز مدت باعث خرابی دندان‌ها شده و کم‌خوابی یا بدخوابی، ناشی از آن باعث کسالت یا عصبانیت شخص خواهد شد.

سوراخ شدن تیغه بینی

در مواردی که جراحی زیبایی بینی با اصلاح انحراف داخل بینی همراه می‌شود، این احتمال وجود دارد که جراحی منجر به ایجاد سوراخی در تیغه بینی شود. بیمار بعد از عمل شاید هیچ علامتی نداشته باشد ولی اغلب با آبریزی بینی و تنفس سوت مانند به پزشک مراجعه می‌کند. البته تنفس سوت مانند وقتی مشهود است که سوراخ‌های بینی خیلی کوچک باشد و در سوراخ‌های بزرگ علامت خاصی دیده نمی‌شود. اگرچه پیدایش سوراخ نادر است اما در صورت ایجاد، جراحی دیگری برای بستن سوراخ نیاز است. در برخی مواقع نیز تصحیح این عارضه غیرممکن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 241658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟