فیلم فاجعه کرونا در پرواز مشهد- تهران
حجم ویدیو: 9.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17

هواپیمایی تابان در پرواز مشهد- تهران به شماره 6329 طبق گفته مسافران و تصاویر ارسال شده از  شرایط این پرواز، هیچ گونه از پروتکل های بهداشتی کرونایی رعایت نشده است و طبق گفته مسافران ، وقتی آنها به این شرایط اعتراض کردند ، از مهمانداران شنیده اند :" می توانید از هواپیما پیاده شوید"

یکی از مسافران این پرواز به خبرنگار رکنا گفت: عجیب ترین صحنه ای که من در این پرواز دیدم ، به جز ماسک نزدن برخی از مسافران ، تعداد زیاد مسافران ، سرفه های زیاد ، یک مسافر بود که بدون داشتن شماره صندلی در راهرو ایستاده بود و به او گفته شده بود ، داخل هواپیما منتظر باشد تا اگر جایی پیدا شد یا صندلی ای خالی یافت شد، بنشیند.

فیلمی که از سوی یکی از مسافران این هواپیما در اختیار رکنا قرار گرفته است کاملا نشانگر تعداد زیاد مسافران ، بدون در نظر گرفتن فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی کرونایی است.

برخورد جدی با شرکت های هواپیمایی متخلف

محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در خصوص اینکه با توجه به نزدیک شدن به تابستان و آغاز سفرهای تابستانی و بیشتر شدن مسافران ، چه برنامه ای برای رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر اجرای آنها از سوی شرکت های هواپیمایی دارید به خبرنگار رکنا گفت:براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا کلیه پرواز داخلی بر اساس ظرفیت 60 درصد باید انجام شوند. تا زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا این مصوبه را لغو نکنند تمام شرکت ها باید از این مصوبه و قوانین آن تابعیت کنند و اجرای آن را در دستور سفرهای خود قرار دهند.

وی تاکید داشت : اگر شهروندان تخطی در اجرای پروتکل ها را مشاهده کردند می توانند موارد به سازمان هواپیمایی اعلام کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با گفتن اینکه اکثر شرکت ها مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا  را رعایت می کنند افزود: با توجه به تعداد پروازها ، شکایت از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اندک است ولی همین هم نباید باشد. سازمان با شرکت های متخلف برخورد می کنند. برای بازدارندگی این تخلف ها برنامه های جدید و جدی تری را در دستور کار قرار داده ایم که به زودی اجرایی می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 694481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟