100 دختر دانش آموز ربوده شدند! / نیجریه در بحران برده داری اخلاقی

به نقل از تاگس آنسایگر، فعالیت تروریستی شبه نظامیان نیجریه همچنان ادامه دارد. در حالی تنها دو روز از انفجار شدید در حومه پایتخت و کشته و مجروح شدن صدها نفر می گذرد، شبه نظامیان به یک مدرسه دخترانه در ایالت شمالی بورنو حمله کردند.

به گزارش رکنا، در پی این حمله که در ساعات شب رخ داد، مهاجمان با سوار کردن بیش از 100 دانش آموز در یک کامیون، آنها را ربودند. شاهدان عینی می گویند این حمله 6 ساعت به طول انجامیده و تا پاسی از نیمه شب ادامه داشته است.

شبه نظامیان همچنین با حمله به روستای نزدیک این مدرسه به خانه و دارایی افرادی که در مقابلشان مقاومت می کردند، صدمه وارد کرده اند. هنوز گزارش رسمی از تلفات و یا مجروحان این حمله مخابره نشده است.

یک مقام پلیس ایالت بورنو با تایید این خبر گفت شبه نظامیان، دانش آموزان 16 تا 18 ساله دختر ساکن در خوابگاه این مدرسه را ربوده اند. به گفته وی شماری از دانش آموزان ربوده شده توانسته اند به دلیل کند حرکت کردن کامیون، از آن فرار کنند. هر چند هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است، اما گمانه زنی ها از دست داشتن شبه نظامیان بوکو حرام در آن حکایت دارد. این گروه پیش از این نیز با ربودن دختران، از آنها در آشپزخانه ها و یا به عنوان برده استفاده کرده اند.

ابعاد این اقدام تروریستی به حدی بود که "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل نیز از وقوع چنین انفجاری ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است اظهارات مقامات بیمارستانی نیجریه نشان می دهد آمار تلفات انفجار اخیر در حومه پایتخت، بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است. در همین رابطه یک مسئول بیمارستان ملی ابوجا که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری آلمان گفته پس از وقوع این انفجار، بیش از 200 جسد به سردخانه این بیمارستان منتقل شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟