کشف 28 قبضه اسلحه شکاری در خلخال

 رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: امسال ۲۸ قبضه سلاح شکاری قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد که در مقایسه با کشفیات سلاح قاچاق و غیرمجاز پارسال افزایش قابل توجهی دارد.

مهدی کسایی روز چهارشنبه  اظهارداشت: با مراقبت از مناطق حفاظت شده ،شکار ممنوع و آزاد میزان جرایم مربوط به شکار غیرمجاز وحوش در مناطق مختلف این شهرستان بمراتب کاهش یافته است.

وی به کشف و ضبط ۲ قبضه اسلحه شکاری قاچاق به همراه لاشه ۱۳ قطعه کبک در شهرستان خلخال اشاره کرد و افزود: محیط‌بانان و اعضای یگان حفاظت محیط زیست بر اساس تحقیقات نامحسوس و گزارش‌های واصله با همکاری عوامل انتظامی و حوزه قضایی بخش خورش‌رستم موفق به دستگیری ۲ شکارچی متخلف شدند.

کسایی افزود: از این افراد ۲ قبضه اسلحه شکاری ساچمه‌زنی تک لول، لاشه ۱۳ قطعه کبک و مقادیری گوشت باقیمانده یک راس کل و بز کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با بیان اینکه در حال حاضر شکار حیوانات وحشی در استان ممنوع بوده و مجوزی تا اطلاع ثانوی برای شکار پرندگان صادر نمی‌شود، اظهار داشت: برای پیشگیری از اقدام به شکار وحوش گروه‌های گشت و کنترل پاسگاه‌های محیط‌بانی و گشت‌های سیار محیط‌بانان افزایش یافته است.

به گفته او ، شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند چ ماده ۳ قانون شکار و صید بهای هر راس کل و بز وحشی را از لحاظ ضرر و زیان ۲۵۰ میلیون ریال تعیین کرده که اگر گونه شکار شده ماده باشد مبلغ ضرر و زیان به سه برابر افزایش می‌یابد که این مبلغ به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 629092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟