109 دانش آموز و معلم در ایلام به کرونا مبتلا شدند

 رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ۱۵ شهریورماه تا ۱۲ مهرماه ۵۸ معلم و ۵۱ دانش آموز در این استان به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش رکنا ،  دکتر محمد کریمیان شامگاه روز شنبه در نشست استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: در هفته اول مهرماه هزار و ۱۳۲ نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا گرفته شد و ۶۹ مورد از نمونه ها مثبت اعلام شد.

وی یاد آور شد: در بین شهرستانهای استان از نظر میزان بروز بیماری در هزار نفر شهرستان ایلام با ۲۲.۶ بیشترین و هلیلان با ۱۰.۱ کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ نفر از شهروندان به کرونا مبتلا شدند، از مردم استان خواست: موضوع کرونا را جدی بگیرند و با دقت دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی رعایت کنند.

دکتر کریمیان در ادامه به کاهش میانگین سنی مبتلایان در استان اشاره کرد و یادآور شد: میانگین سنی مبتلایان از ۵۰ سال به ۴۰.۱ سال رسیده است که در این بین بیشترین موارد مثبت کرونا در استان مقطع سنی ۳۰ تا ۳۹ سال و کمترین بین صفر تا ۹ سال است.

وی در ادامه به وضعیت ابتلای شاغلان استان به کرونا پرداخت و افزود: تا به امروز سه هزار و ۱۴۲ از شاغلان استان به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد بخش بهداشت ۴۶۱، بخش درمان ۷۴۱ و سایر ادارت هزار و 940 مبتلا به کرونا را به خود اختصاص دادند.

کریمیان اضافه کرد: وضعیت ابتلا به کرونا بر حسب سن در مردان ۵۷ درصد و در زنان ۴۳ درصد است و همچنین درصد فوتی مردان با ۶۲ درصد از زنان بیشتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟