کرونا دانش آموزان کرمانشاهی را کشت! / وحشت در مدارس و خانه دانش آموزان!

به گزارش رکنا ، دکتر شکیبا با تکذیب خبر منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص مرگ چندین دانش آموز کرمانشاهی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی یعنی در حدود هفت ماه گذشته سه دوره غربالگری را در جمعیت ۷ هزار و ۱۲۹ کودک زیر ۵ سال در استان انجام داده‌ایم که از این تعداد ۱۷۸ نفر نیاز به بستری داشته اند.

وی افزود: متاسفانه در این مدت هفت ماه، ۸ کودک از این تعداد فوت کرده‌اند که همگی دارای بیماری شدید زمینه‌ای بوده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: این اعداد به موضوع بازگشایی مدارس مرتبط نیست به طوری که این کودکان زیر ۵ سال سن داشته و مدرسه رو نبوده‌اند.

تکذیب مرگ دانش آموزان کرمانشاهی براثر کرونا

شکیبا همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه مدارس، اگر والدین نگران هستند، مخیرند که کودک را به مدرسه بفرستند یا خیر و اگر نخواستند دانش آموز را به مدرسه بفرستند، از امکانات آموزش مجازی استفاده کنند.

وی افزود: اگر هم والدینی قصد دارند دانش آموز را به مدرسه بفرستند تکلیف است که شرایط از نظر فضای مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آنان فراهم شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اصل امانت داری در رسانه‌ها ادامه داد: متاسفانه برخی از اصحاب رسانه با برداشت نادرست از گزارش اینجانب در ستاد استانی مدیریت کرونا‌ ،اعداد غیر مرتبط و اشتباهی از ابتلا یا فوت کودکان را به نقل از اینجانب بازتاب داده‌اند که صحیح نیست و رعایت امانت درانتقال مطالب نشده است که این امر پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم بهداشتی از ابتدای اپیدمی به طور روزانه و بی وقفه اطلاعات مربوط به بیماری را به استحضار مردم رسانده و ازین پس نیز این رویه را ادامه خواهد داد.

گفتنی است که پس از انتشار این خبر توسط برخی از رسانه‌های استانی، رسانه‌های بیگانه این خبر اشتباه و ناقص را برجسته کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟