انفجار بیروت 48 پرسنل سازمان ملل را زخمی کرد
حجم ویدیو: 19.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:43

معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفته در پی انفجار مهیب بیروت روز گذشته بندر بیروت، 48 نفر از پرسنل سازمان ملل و 27 نفر از خانواده‌های آنان زخمی شده‌اند.

به گزارش ر کنا ،  «فرحان حق»، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در مصاحبه با الجزیره گفته ۴۸ نفر از پرسنل سازمان ملل و ۲۷ نفر از خانواده‌های آنان در انفجار مهیب روز گذشته در بندر بیروت زخمی شده‌اند.

 فرحان حق، درباره حمایت از لبنان بعد از این حادثه گفت: «سازمان ملل در حمایت از لبنان در زمان‌های سخت متعهد می‌ماند و فعالانه در پاسخ به این حادثه کمک خواهد کرد.»

فرحان حق همچنین گفت: «دبیر کل این سازمان در پی انفجارهای هولناک امروز در بیروت، به خانواده‌های قربانیان و همچنین به مردم و دولت لبنان تسلیت می‌گوید.»

علت انفجار بیروت چه بود؟

معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در ادامه افزود: «وی (آنتونیو گوترش) امید‌وار است مجروحان، از جمله چند پرسنل سازمان ملل متحد که در لبنان کار می‌کنند به سرعت بهبود یابند.»

صبح امروز نیز دفتر دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت این سازمان به طور جدی در حال کمک به لبنان برای مقابله با پیامدهای این فاجعه است.

انفجار مهیب عصر روز سه‌شنبه در بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتدا انفجار کوچک بوده و سپس انفجاری شدید رخ داده است.

در پی این انفجار تاکنون مرگ بیش از یکصد نفر تایید شده و بیش از ۴۰۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

انفجار بیروت (3)

انفجار بیروت (12)

کدخبر: 593408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟