به گزارش رکنا، شامگاه امروز و با اعلام آمار مرتبط با کرونا در استان هرمزگان در بهتی عمیق فرو رفتم، کرونا باز هم به روند تصاعدی خود در ابتلای افراد ادامه می‌دهد و جان های زیادی را می‌گیرد.

شمار قربانیان کرونا در هرمزگان مرز 200 نفر را رد کرد

خبر خوش کرونایی از مرکز بحران شیوع ویروس / تعداد فوتی‌ها‌ در استان هرمزگان کاهش یافت

روزهای سیاه زیادی در ایام کرونا بر هرمزگان و هرمزگانی گذشته است زنگ‌های خطر یکی پس از دیگری به صدا در می‌آیند و برای خود گوش شنوایی برای تدبیر و اتخاذ راهبرد موثر می‌طلبید اما گویی بر گوش‌ها مهر زده‌اند و بر چشمان چشم بند!

شب گذشته 17 جان عزیز قربانی کرونا شد، آماری بس هولناک، هراس انگیز، بهت آور، غم آور و باور نکردنی، آری کرونا اثبات کرده شوخی بردار نیست روز به روز بر شمار قربانیانش افزوده می‌شود و خانواده‌های بسیاری را داغدار عزیزانشان کرده و رخت عزا بر تن‌شان پوشانده!

محترم مسئولان کشور و استان! آیا می‌بینید و سکوت می‌کنید؟ در این استان چه باید رخ دهد که جنب و جوشی و حرکت و گامی موثر از سوی شما شاهد باشیم، جان عزیزانمان در گرو مدیریت شماست یا الان یا هرگز! اگر برای جان انسان‌ها ارزشی قائل هستید راهبرد موثر در پیش گیرید و مانع از بروز یک فاجعه انسانی در هرمزگان مظلوم شوید.

تمام این آمار و ارقام و اضافه شدن موارد جان باختگان در حالی رقم می‌خورد که از ابتدای این هفته برخی اختیارات محدود از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به استان‌های با وضعیت قرمز از جمله هرمزگان تفویض شده است اما تاکنون اقدام موثر و مصوبه‌ای که بتوان آن را در مهار کرونا موثر دانست ارائه نشده و بر شدت نگرانی‌های مردم افزوده است.

کرونا این ویروس منحوس دیگر به کودکانمان هم رحم نمی‌کند جان نوزاد 11 ماهه و دخترک ورزشکار 10 ساله مان را هم گرفت، راهبرد فعلی و ترجیح جان اقتصاد بر جان انسان قابل پذیرش نیست بس است هرمزگان مظلوم و مردمان نجیبش دیگر طاقت داغ تازه ندارند این استان را هم ببینید و گامی موثر با اعمال محدودیت‌های شدید و وضع قوانین سختگیرانه برای خاموش کردن شعله جانسوز کرونا بردارید تا آتش این ویروس خانه همه هرمزگانی‌ ها را نسوزانده است.

استاندار هرمزگان در اظهارنظرهای مختلف تاکید دارد نباید چرخ تولید استان به علت کرونا بخوابد و تولیدی ها و صنعت استان با رعایت پروتکل بهداشتی کار خود را انجام دهند، صنوف نیز به همین شکل عمل کنند و تعطیلی استان میسر نیست، اما آقای دکتر همتی مگر کرونا قابل پیش‌بینی است و به دستورات و توصیه‌های ما عمل می‌کند؟ مگر می‌شود بدون از بین بردن تجمعات و مراکز پر تردد این ویروس را از بین برد؟

جان مردم هرمزگان بی ارزش نیست بلکه نوشداروی پس از مرگ سهراب بی ارزش است قرنطینه دو هفته‌ای استان که خواست پزشکان این مرز و بوم بوده تنها چاره کار است مدیریت جهادی و عمل گرایی خود را به مردم هرمزگان اثبات کنید.

جای تاسف البته آنجاست که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز هنوز درک درستی از اتفاقات حال حاضر استان ندارد و یا نمی‌خواهد این درک درست را به جامعه القا کند، برای اینکه بهتر و واضح تر صحبت کنم باید گفت رئیس دانشگاه علوم پزشکی در تاریخ 13 خرداد و در نشستی خبری که به صورت ویدئو کنفرانس و در بستر اینترنت انجام شد به رسانه‌ها اعلام کرد هرمزگان در پیک ابتلا قرار دارد و این پیک تا دو هفته ادامه دارد و سپس از اواخر خرداد ماه سیر نزولی موارد ابتلا رخ نمایی خواهد کرد.

اما این پیش بینی دکتر فرشیدی درست از آب در نیامد در آن روز استان هرمزگان تنها داغ 53 نفر را بر سینه داشت که در طول این مدت گذشته با افسار گسیختگی کرونا این آمار در 5 تیر به 227 نفر رسید.

اما اظهار نظرهای خوشبینانه و امید بخش رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به اینجا ختم نمی‌شود وی در نشست خبری اخیر که بازهم از بستر اینترنت صورت پذیرفت از خبر خوش کاهش موارد بستری و فوتی‌ها با استناد به آمار تنها یک روز( آن روز هم 7 هرمزگانی تسلیم ویروس کرونا شده بودند) گفت و اذعان داشت به زودی روند نزولی خواهد شد اما این گفته‌ها به 48 ساعت نرسید که مجدد افسار پاره کرد و شمار جان باختگان روزانه پی در پی رکورد زد آمار بستری ها، بستری در آی سی یو و موارد بیماران با وضعیت عمومی حاد بالاتر رفت.

بهتر است مسئولان استان خصوصا شخص استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی امیدبخشی واهی به جامعه را پایان دهند و با واقعیت کنونی استان مواجه شوند و بدانند یک استان و شاید کشور آنها را نظاره و عملکرد آنها را رصد می‌کنند.

به گزارش تسنیم، شامگاه امروز از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آمار جدید کرونا اعلام شد که در نتیجه آن 17 نفر شامل 12 مرد و 5 زن جان خود را بر اثر این ویروس از دست دادند، 71 نفر در بخش آی سی یو بستری هستند که وضعیت 32 نفر وخیم گزارش شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 580434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟