طعم تلخ زندان در اوج کهنسالی/ مددجوی 81 ساله سیستانی از حبس آزاد شد

به گزارش رکنا،  هیچ گاه گمان نمی کرد چند ماهی را در زندان به سر برد، آن هم در روزگاری که هم سن و سالانش در خانه استراحت می کنند و طعم بازنشستگی و بودن با خانواده را می چشند. عیسی 81 ساله بود که به زندان افتاد، شغلش کشاورزی بود و در یکی از روستاهای سیستان زندگی می کرد.

فرزندانش همه ازدواج کرده بودند و او به همراه همسرش زندگی می کرد، تصمیم گرفته بود دامداری کوچکی راه اندازی کند و برای این کار 60 راس گوسفند از پنج نفر خریداری کرد.

این پیرمرد به فروشندگان اعلام کرده بود بدهی خود را بعد از فروش گوسفندان و در تاریخ معین پرداخت می کند و تعهدنامه نیز به آن ها داده بود.

اما در این میان دامداری کوچکش چندان دوامی نداشت و دزد شبانه گوسفندان عاریه این پیرمرد را برد، بدهی 29 میلیون تومانی داشت و دیگر نمی توانست آن را پرداخت کند.

از دیگر سو به دلیل این که سارق را نمی شناخت شکایتی هم در این زمینه نکرده بود، فروشندگان گوسفندان هم در تاریخ موعد طبق تعهدنامه طلب خود را از او در خواست کردند.

به دلیل این که این پیرمرد توان پرداخت بدهی اش را نداشت فروشندگان از وی شکایت کردند و مددجو روانه زندان شد، شاکیان هم به دلیل بدعهدی مددجو از کل مبلغ بدهی، هیچ مقداری را نبخشیدند و کل طلب خود را خواستار شدند و همین سبب شد که عیسی سه ماه طعم تلخ زندان را بچشد.

پرداخت بدهی 291 میلیون ریالی

عبدالحسین سجادی، مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: این مددجوی کهنسال بیش از 291 میلیون ریال بدهی به پنج شاکی داشت که نتوانست بدهی خود را در موعد مقرر به آن ها پرداخت کند و به دلیل محکومیت مالی با توجه به شکایت شکات روانه زندان شد.

وی بیان کرد: این پیرمرد اسفند ماه سال گذشته روانه زندان شد و تا خرداد ماه امسال در حبس بود و با 41 میلیون ریال آورده خودش و 250 میلیون ریال کمک ستاد دیه از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟