این پزشک نخستین شهید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر اثر کرونا است + عکس

به گزارش رکنا، آرش نجیمی امروز با اشاره به آمار کرونا در اصفهان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته تعداد 125 نفر بیمار جدید با علایم کرونا را داشته‌ایم که بستری شده‌اند و 76 نفر نیز در 24 ساعت گذشته از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و مجموع بیماران بستری در کل استان اصفهان 794 نفر هستند که 176 نفر از آن‌ها درICU هستند.

شهادت نخستین پزشک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که آماری که دانشگاه علوم پزشکی در 24 ساعت رصد می‌کند، نشان می‌دهد وضع ما ثابت است یعنی نه افزایش و نه کاهش داریم، افزود: این روند ثابت بودن نمودار نگران کننده است و حدود دو هفته است که وضعیت آمار ثابت مانده است.

وی با بیان این‌که هر روز بین 130 تا 140 نفر افزایش بیمار جدید را داریم، گفت: این آمار نگران کننده است و هر لحظه می‌تواند به یک باره ما را با یک روند افزایشی روبه رو کند و امیدوار هستیم که روند کاهشی آن اتفاق بیفتد.

کرونا به پزشک اصفهانی رحم نکرد

نجیمی با اشاره به بازگشایی مشاغل در سطح استان اصفهان بیان کرد: نگرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این است که افراد اگر در جامعه می‌آیند و سر کار خود می‌روند، در ذهن خود کرونا را تمام شده بدانند، این ذهنیت بسیار نگران کننده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اگر افراد به ذهن خود بسپارند که کرونا وجود دارد، سبب می‌شود که مردم و اصناف از خود در مقابل کرونا مواظبت کنند، ولی اگر این ذهنیت پاک شود و بگویند کرونا دیگر وجود ندارد و در جامعه نیست، رفتارهای محافظتی را انجام نمی‌دهند و هر لحظه ممکن است دچار یک بحران شدید شویم.

وی با اشاره به آغاز پلاسمادرمانی در استان اصفهان عنوان کرد: پلاسمادرمانی در حال بررسی است و هنوز بر روی نتایج آن تحقیق می‌شود، این روش درمانی بر روی افرادی در بیمارستان خورشید و غرضی اصفهان انجام شده و آن افراد وضعیت‌شان رصد می‌شود که در مجموع می‌توان آیا به عنوان یک روش کارآمد استفاده کرد یا نه و زمانی که به نتایج قابل اعلامی برسد، نتیجه اعلام می‌شود.

نجیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تسلیت شهادت دکتر سعید حقیقی، متخصص طب اورژانس به عنوان نخستین شهید دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: ایشان از هفته قبل بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان الزهرا(س) به کما رفته بود و شب گذشته به شهادت رسیدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟