عکس / کرونا در انگلیس جان سه پزشک مسلمان را گرفت / آنها جزو کادر درمان بودند

به گزارش رکنا، طی یک هفته اخیر سه پزشک انگلیسی که هرسه مسلمان بودند، در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به نوشته پایگاه اینترنتی «العربیه»، این سه پزشک که دارای پیشینه مهاجرتی بودند، اولین موارد فوت بر اثر کرونا در میان کادر پزشکی انگلیس هستند.

یکی از این پزشک‌های مسلمان که تا پیش از شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی و سودان مشغول به خدمت بود، پس از وقوع همه‌گیری در انگلیس به این کشور بازگشت تا به خدمات ملی سلامت این کشور در مقابله با گسترش بیشتر این بیماری کمک کند.

در بیمارستان‌های انگلیس، لباس‌های محافظ و ماسک و دستکش به اندازه کافی در اختیار کادر درمانی قرار ندارد و همین امر شمار زیادی از آن‌ها را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهد.

این در حالی است که مدیران بیمارستان‌های انگلیس هشدار داده‌اند مراکز درمانی این کشور در روزهای آتی با سونامی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مواجه خواهد بود.

تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به نزدیک ۲۰ هزار نفر رسیده است و ۱۲۲۸ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

شماری از مسئولین انگلیسی از جمله «بوریس جانسون» نخست‌وزیر، «مت هنکاک» وزیر بهداشت و «دومینیک کامینگر» به این بیماری مبتلا شده‌اند.

شاهزاده «چارلز» فرزند ملکه انگلیس نیز که به ‌این بیماری مبتلا شده بود روز دوشنبه، پس از بهبودی از قرنطینه خارج شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟