رانش زمین در محور رویان بلده با خسارت میلیاردی

به گزارش رکنا، این حادثه نوزدهم اسفند ماه گذشته رخ داد که در پی آن حدود ۴۰۰ متر از طول جاده تخریب ، ضمن آنکه خسارت های سنگینی به ۳۰ واحد مسکونی واقع در محدوده جغرافیایی منطقه گلندرود وارد کرد.

سلیمان ایزدی روز سه شنبه گفت : این میزان خسارت از سوی کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت و گزارش آن به مسئولان ذیربط استانی و فرمانداری شهرستان ارائه شده است.

وی ادامه داد : از آنجایی که این منطقه در گذشته نیز سابقه وقوع چنین حوادثی را داشته به مسئولان نهادهای مرتبط پیشنهاد شده که کارشناسان ذیربط اعم از نقشه برداران و زمین شناسان را به محل حادثه اعزام کنند تا از نزدیک وضعیت منطقه را بررسی و درصورت ممکن حتی اگر شده مسیر جاده را تغییر دهند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور گفت که هم اینک آمد و شد خودروها با همه عوامل تهدید زا در این مسیر به طول بیش از ۷۰ کیلومتری به شکل موقت برقرار است و امیدوارم مسئولان ذیربط هرچه زودتر برای ایمن سازی این مسیر چاره ای بیندیشند.

بخش بَلَده شهرستان نور دارای ۴۵ روستا است و از طریق سه جاده به شهرهای شمالی و تهران دسترسی دارد. فاصله بلده با جاده هراز ۵۳ کیلومتر و جاده چالوس هم ۵۵ کیلومتر است.

این بخش حدود هفت هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفردرغرب مازندران قرارداردبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟