۳ فرضیه وحشتناک دانشگاه شریف: مرگ حداقل ۱۱۰ هزار و حداکثر ۳ و نیم میلیون ایرانی با کرونا

به گزارش گروه حوادث  رکنا، علی نقی مشایخی، استاد دانشگاه صنعتی شریف نتایج تحقیق خود را با شبیه‌سازی پدیده دینامیک گسترش کرونا منتشر کرده است. در این تحقیق سه سناریو طراحی شده است.

به گزارش تین نیوز در سه فرضیه که اساتید این دانشگاه طراحی کرده اند در بهترین حالت و با همکاری مردم با دولت و فراهم بودن امکانات مراقبتی لازم، جلوگیری از گسترش کرونا موفقیت آمیز خواهد بود. در این فرض، شیوع ویروس کرونا، اوایل فروردین به اوج می‌رسد و شمار مبتلایان 120 هزار نفر و شمار درگذشتگان 12 هزار نفر خواهد بود.

در این تحقیق سناریو دوم میزان ارتباطات مردم را به 50 درصد کاهش می دهد و اوج کرونا را اواسط فروردین در نظر می گیرد که بر اساس آن ایران با 300 هزار نفر مبتلا و مرگ و میر در حدود 110 هزار نفر مواجه خواهد شد.

بدترین حالتی که در این سناریو در نظر گرفته شده است زمانی است که قرنطینه رعایت نشود و امکانات مراقبتی گسترش نیابد. در این حالت کرونا در اوایل خرداد به اوج می‌رسد. در این صورت این بیماری 4 میلیون مبتلا و حدود 3.5 میلیون نفر کشته خواهد داد.

در این گزارش تاکید شده است که فرضیه های این تحقیق فقط مدل هستند و لزوماً رخ نمی‌دهند. در عین حال برای پیش بینی آینده چاره‌ای جز رجوع به مدل‌ها وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟