نگرانی اروپایی‌ها از گسترش ویروس کرونا در ایتالیا + فیلم
حجم ویدیو: 11.15M | مدت زمان ویدیو: 00:01:44

به گزارش گروه حوادث رکنا، آنجلو بورلی، رئیس ستاد مقابله با حوادث غیرمترقبه ایتالیا از افزایش موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

بورلی گفت: هم اکنون شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در ایتالیا ۳۷۴ نفر است که نسبت به دیروز ۵۲ مورد افزایش نشان می‌دهد. شمار قربانیان این ویروس نیز به ۱۲ نفر افزایش یافته است. استان شمالی لومباردیا با ۲۵۸ مورد آلودگی، بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در ایتالیا دارد.

در پی گسترش آلودگی به ویروس کرونا در ایتالیا و نگرانی دیگر کشور‌های اروپایی، وزیران بهداشت شش کشور اروپایی از جمله اتریش، آلمان و فرانسه در رم گردهم آمدند.

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: ما بر همکاری نزدیک با یکدیگر و این که بستن مرز‌ها با ایتالیا اقدامی بی اثر خواهد بود توافق کردیم. چرا که ایزوله کردن ایتالیا اقدامی نامناسب و ناکارآمد است.

در همین حال روبرتو اسپرانتزا، وزیر بهداشت ایتالیا در پایان دیدار خود با وزیران بهداشت اروپایی نیز در نشستی مطبوعاتی گفت: ما در این دیدار برای تقویت هر چه بیشتر تبادل اطلاعات بهداشتی میان کشور‌های اروپایی در خصوص ویروس کرونا به توافق رسیدیم و کشور‌های اروپایی از تلاش‌های ایتالیا برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تقدیر کردند.

وزیر بهداشت ایتالیا در پایان این نشست مطبوعاتی از مردم این کشور دعوت کرد که ضمن رعایت نکات بهداشتی از ایجاد هراس و اضطراب در جامعه خودداری کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 546714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟