مکان‌های مرموز کشف شده در گوگل‌ ارث / از فرودگاه فرازمینی‌ها تا قلمرو مرد هدفون به گوش + تصاویر

به گزارش رکنا، دنیا پر از مکان‌های کمتر شناخته شده و غیرطبیعی است که مردم از آن بی‌اطلاع هستند، اما خوشبختانه این روز‌ها آدم‌های کنجکاو و ماجراجو به لطف فناوری «گوگل‌ارث» که یکی از محبوب‌ترین ابزار‌های موتور جست‌وجوی گوگل است، کافی است به اینترنت متصل باشند تا بتوانند به راحتی تنها با یک کلیک به هر نقطه از کره زمین سفر و تصاویر هوایی مکان‌های ناشناخته را از خانه‌شان تماشا کنند.

این نقشه‌خوان سرگرم‌کننده و در عین حال مخوف چند سالی است که زندگی ما را تغییر داده است، از مسیریابی گرفته تا آشنایی با مکان‌های جدید و حتی پیاده‌روی مجازی در آن. گوگل ارث تصاویر خود را از منابع مختلفی می‌گیرد، از ماهواره‌ها در مدار ثابت زمین که از ده‌ها هزار مایلی بالای زمین عکس‌هایی با وضوح پایین را می‌گیرند تا ماهواره‌های نزدیک‌تر به زمین که عکس‌های واضح‌تری را ثبت می‌کنند.

در میان تصاویر ثبت شده، برخی نقاط خارق‌العاده و غیرقابل توضیح دیده می‌شود که عده‌ای بر این باورند شاید دست‌کاری شده‌اند. از آن‌جایی‌که تصاویر ماهواره‌ای برای هرکسی که این نرم‌افزار را دانلود کند، قابل دسترسی است، شما هم با کمی گشت‌و‌گذار در آن می‌توانید نقاط جالب و اسرارآمیز جدیدی را کشف کنید. در این پرونده، برخی از این مکان‌های کشف شده در گوگل‌ارث را که مرموز، عجیب، شگفت‌انگیز و ... هستند، معرفی خواهیم کرد.

دروازه‌هایی به دنیای ناشناخته زیر زمین!

مکان‌های مرموز کشف شده در گوگل‌ارث / از فرودگاه فرازمینی‌ها تا مرد هدفون به گوش در بیابان

تصاویری که به تازگی با کمک گوگل‌ارث از قطب جنوب توسط دو پسرعمو با نام «بلیک» و «برت» منتشر شده، موجب شگفتی کاربران زیادی شده است. این تصاویر سازه‌های عجیبی را که با آب شدن برف‌ها در قطب جنوب نمایان شده است، نشان می‌دهد. سازه‌ها شبیه به هم هستند و طول مجموع آن‌ها حدود ۲ هزار متر تخمین زده شده است. آن‌چه با دیدن این تصاویر موجب حیرت می‌شود، اشیای قرمز رنگی است که در انتهای هر سازه دیده می‌شود.

این تصاویر در ۳۱ آگوست ۲۰۱۹ در قالب یک ویدئو و با توضیح «آیا این‌ها نوعی ماشین هستند که گوگل ارث نمی‌خواهد شما آن را ببینید؟ آیا شما هم چیزی را که به رنگ قرمز در بالا یا پایین هر کدام از این سازه‌ها دیده می‌شود می‌بینید؟ آیا این‌ها دروازه ورودی یک پایگاه زیرزمینی نیستند؟» در یوتیوب منتشر شد. برت نیز در ادامه با تاکید بر این‌که آن‌ها نمی‌توانند نوعی پدیده طبیعی باشند، می‌گوید: «من شگفت‌زده شده‌ام و مشتاقم بدانم آیا این‌ها ورودی دروازه‌هایی هستند که به زیر زمین و دنیای ناشناخته‌ای در زیر لایه‌های برف راه دارند؟!»

جزیره شنی که در نقشه هست، اما در واقعیت، نه!

مکان‌های مرموز کشف شده در گوگل‌ارث / از فرودگاه فرازمینی‌ها تا مرد هدفون به گوش در بیابان

از زمان شروع ساخت نقشه‌های ماهواره‌ای، نقاط نامشخص فراوانی در نقشه‌های جهان پیدا می‌شود. یکی از این نقاط، وجود یک جزیره شنی ناشناخته در اقیانوس آرام است که در گوگل ارث و پیش از آن از سال ۱۸۷۶ در نقشه‌های دیگر پیدا شده، اما در واقع، هیچ چیزی در آن‌جا نیست! در سال ۲۰۱۲ گروهی از محققان استرالیایی به جست‌وجوی این جزیره کشف نشده در اقیانوس آرام جنوبی پرداختند که بزرگی آن به اندازه محله منهتن نیویورک است، اما زمانی که به این مختصات سفر کردند، به جای زمین، تنها آب دیدند.

برخی بر این باورند که این جزیره جادویی است و فقط خود را به افراد لایق نشان می‌دهد! در نتیجه‌گیری تحقیقاتی که در آوریل ۲۰۱۳ برای این جزیره منتشر شد، محققان با اشاره به برخی اشتباهات انسانی و گدازه‌های شناور احتمالی، توضیح دادند که چرا این سرزمین خیالی برای بیش از یک قرن در برخی نقشه‌ها گنجانده شده است. این دانشمندان با انتشار مقاله‌ای، خطای سیستم یا امکان بقایای یک کشتی یا قایق در این منطقه را دلیل این اتفاق، عنوان کردند، اما این شکل عجیب سیاه رنگ، هنوز هم در برخی تصاویر گوگل ارث دیده و دوباره ناپدید می‌شود!

دهکده عروسکی!

مکان‌های مرموز کشف شده در گوگل‌ارث / از فرودگاه فرازمینی‌ها تا مرد هدفون به گوش در بیابان

نگارو، مجموعه معبد‌های بودایی است که در قله‌های کوه‌های «کاتسوراگی» در انتهای شمالی شهر واکایاما در ژاپن واقع شده است. تا چند سال پیش و در حین گشت‌و‌گذار در حومه ژاپن، این احتمال وجود نداشت که به‌طور اتفاقی دهکده کوچک نگارو را ببینید چراکه مسیر رفت و آمد به آن، بسیار صعب‌العبور است. با این حال و قبل از رفتن به آن‌جا و از طریق گوگل‌ارث، کاربران متوجه زندگی مردم زیادی در این دهکده شدند، اما با کمی بزرگ نمایی، مشخص شد آن‌ها در واقع عروسک‌هایی بی‌جان هستند!

بعد از تحقیقات، مشخص شد در اوایل سال ۲۰۰۰ زمانی که «آیانو تسوکیمی» بعد از ده‌ها سال زندگی در اوساکا به دهکده مادری خود بازگشت، از تبدیل شدن دهکده‌اش به شهر ارواح بسیار متاثر شده بود. به همین دلیل شروع به ساخت عروسک‌هایی در ابعاد انسانی کرد، هر عروسک نماینده یکی از اهالی مهاجرت‌کرده یا درگذشته روستای نگارو است که در نقاط مختلف دهکده قرار گرفته‌اند. عروسک‌هایی که در بیرون یک مغازه تجمع کرده‌اند، آن‌هایی که با لباس‌های زمستانی در ایستگاه اتوبوس منتظرند. عروسک‌ها همه جا هستند و تعداد آن‌ها از تعداد اهالی که در این دهکده زندگی می‌کنند، بیشتر است!

راهنمای فرود برای فرازمینی‌ها!

فرودگاه فضایی ها، دروازه‌ای به دنیای ناشناخته‌ها

اگر با هواپیما بر فراز صحرای نازاکا در جنوب پرو پرواز کنید، شیار‌هایی را روی زمین می‌بینید که شکل‌های پرندگان، سوسمار، ماهی، نهنگ، ستاره، مستطیل و ... را به‌طور تصادفی یا شاید هدفمند به‌وجود آورده‌اند. واقعیت هرچه باشد از دقتی که در طراحی این شیار‌ها صورت گرفته، انگشت به دهان می‌مانید. بلندترین خط به ۳۷۰ متر می‌رسد و احتمالا حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ایجاد شده‌اند. به گفته «اریک وان دانیکن»، نظریه‌پرداز باستانی به‌نظر می‌رسد این خطوط با مقیاس بزرگی که دارند از روی یک مدل یا طبق دستوراتی با کمک یک وسیله پرنده ساخته شده باشند.

او حتی مدعی شده است که این خطوط به عنوان نشانه و راهنمای فرود فرازمینی‌ها ساخته شده اند! اما بسیاری عقیده دارند که انگیزه‌های دیگری پشت این کار بوده است. شاید مردمان آن زمان قصد داشتند شکل‌هایی را به‌وجود بیاورند که فقط خداوند بتواند از آسمان آن‌ها را ببیند! هرچه هست، هدف و چگونگی طراحی استادانه این اشکال در قرن‌های گذشته همچنان به شکل راز باقی مانده است و هیچ اطلاعات موثقی در این باره وجود ندارد.

تصویر کارتونی بزرگ وسط بیابان!

مکان‌های مرموز کشف شده در گوگل‌ارث / از فرودگاه فرازمینی‌ها تا مرد هدفون به گوش در بیابان

یکی دیگر از جاذبه‌های اسرارآمیزی که در گوگل ارث کشف شده، در بیابان آتاکامای شیلی قرار دارد. غول آتاکاما با ۸۵ متر طول، بزرگ‌ترین نقاشی انسان ماقبل تاریخ است. این غول احتمالا در فاصله سال‌های ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ توسط فرهنگ‌های بومی ساخته شده است و یکی از بزرگ‌ترین ژئوگلیف‌های دنیا محسوب می‌شود. با توجه به وجود روز‌های سال روی این تصویر، می‌توان حدس زد که از آن برای پیش‌بینی هوا استفاده می‌شده، اما به ادعای برخی، این نقاشی تصویر آدم فضایی‌هاست که پشت طراحی عجیبش دلایل مبهمی نهفته است و به گفته بعضی این تصویر قصد داشته عقاید مردم محلی را نشان دهد و خط‌هایی که در دور سر او قرار دارد، نشان‌دهنده مناسبت‌های تقویمی مثل زمان برداشت محصول بوده است.

هرم‌هایی ۳ برابر بزرگ‌تر از اهرام مصر!

مکان‌های مرموز کشف شده در گوگل‌ارث / از فرودگاه فرازمینی‌ها تا مرد هدفون به گوش در بیابان

به تازگی دانشمندان آمریکایی که در حال تحقیق روی بافت زمین‌های اطراف اهرام مصر بودند، متوجه حضور چند هرم ناشناخته در نقطه‌ای دورتر از سایر اهرام شدند که تاکنون هیچ نشانه‌ای از آن‌ها ندیده بودند. چیزی که موجب شگفتی این دانشمندان شد، پدیدارنبودن این اهرام طی ۱۰ سال گذشته از زمان راه‌اندازی پروژه گوگل ارث بوده است. این محیط وسیع که اهرام درون آن‌ها واقع شده‌اند، برابر با ۱۸۸ مترمربع بوده و سه برابر هرم بزرگ در جیزه برآورد شده است. محققان قصد دارند به‌زودی به این منطقه سفر و منطقه را شناسایی کنند. آن‌ها بر سر این که این هرم‌ها ویژگی‌های طبیعی هستند یا سازه‌های ساخت بشر، اختلاف نظر دارند. اگرچه بررسی این موضوع به حفاری‌های بیشتری نیاز دارد، اما وضعیت امنیتی اقتصادی مصر، تعداد و ابعاد این حفاری‌ها را محدود کرده است.

مثلث ممنوعه صحرای نوادا!

مکان‌های مرموز کشف شده در گوگل‌ارث / از فرودگاه فرازمینی‌ها تا مرد هدفون به گوش در بیابان

سال‌هاست نیروی نظامی آمریکا از مردم خواسته است تا از نزدیک شدن به محوطه موسوم به منطقه ۵۱ که یک منطقه نظامی فوق سری در ایالت نواداست، خودداری کنند. در این میان افرادی هم هستند که معتقدند این منطقه از سال ۲۰۱۳ محل نگهداری موجودات فرازمینی و بشقاب پرنده‌های سقوط کرده است که البته دولت آمریکا این مسائل را تکذیب می‌کند.

پیش از این، اولین فرضیه نگهداری این موجودات از سال ۱۹۸۹ توسط فیزیک دانی به نام «باب لازار» در یک گفت و گوی تلویزیونی آغاز شد. او گفت که در طرح پیاده کردن یک بشقاب پرنده حضور داشته و اسناد دولتی درباره حضور موجودات فرازمینی روی زمین را خوانده است. ممنوعیت ورود و نزدیک شدن به آن، گارد مسلحانه همیشه مراقب و ممنوعیت بدون مجوز ورود به حریم هوایی این پایگاه، بیش از پیش کنجکاوی افراد طرفدار نظریه تئوری را تحریک می‌کند تا با گوگل ارث به این منطقه سرک بکشند.

تالار یوفو‌ها در مزرعه!

مکان‌های مرموز کشف شده در گوگل‌ارث / از فرودگاه فرازمینی‌ها تا مرد هدفون به گوش در بیابان

این ابزار شگفت‌انگیز (گوگل ارث) مختصات خاصی در استرالیا از مثلث عجیبی را نشان می‌دهد که با چراغ‌های روشن، نقطه‌گذاری شده و در وسط یک میدان خاکی قرار دارد. وقتی این مکان در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار کشف شد، یوفوشناسان از این کشف به نفع تئوری خود استفاده کردند و آن را «مثلث یوفو» نامیدند که در حالت تعلیق بین زمین و آسمان گیر کرده است. به گفته یکی دیگر از کاربران، این عکس ممکن است مربوط به یک آنتن کنترل از راه دور در یک مرکز هواشناسی باشد. این آنتن احتمالا با سه مجموعه سیمی که یک مثلث را تشکیل می‌دهند و برجی در وسط آن قرار دارد، سیگنال‌های کنترلی را رد و بدل می‌کند. با این حال، عده‌ای از آن به عنوان تالاری برای یوفو‌ها یا همان اشیای ناشناس پرنده یاد کرده‌اند.

مرد هدفون به گوش در بیابان!

مکان‌های مرموز کشف شده در گوگل‌ارث / از فرودگاه فرازمینی‌ها تا مرد هدفون به گوش در بیابان

احتمالا از دیدن تصویر سری بسیار بزرگ از مرد سرخ‌پوستی که در یک زمین غیرقابل کشت نقش بسته است، حیرت‌زده خواهید شد. این تصویر عجیب مربوط به منطقه آلبرتا در کاناداست و شباهت زیادی به سر انسان دارد و نام «نگهبان زمین» را به آن داده‌اند. این تصویر احتمالابه صورت تصادفی به‌دلیل شکل طبیعی کوه‌ها ایجاد شده و هیچ انسانی در خلق آن دست نداشته است. بعدا با ساخت یک جاده و حفر یک چاه توسط انسان که آن هم به صورت اتفاقی بوده، تصویر به شکل مردی هدفون به گوش درآمده است.

شبیه‌سازی شهر واشنگتن برای حمله به آن!

مکان‌های مرموز کشف شده در گوگل‌ارث / از فرودگاه فرازمینی‌ها تا مرد هدفون به گوش در بیابان

این خط‌های عجیب ۳۳ کیلومتری در صحرای «گُبی» چین موجب گمانه‌زنی‌های زیادی شده‌اند. بعضی‌ها می‌گویند این خطوط متعلق به مجموعه آنتن‌های شاخه‌ای است که برای تحقیقات و دنبال کردن وضعیت آب‌وهوا به کار می‌رود. برخی هم این خطوط را متعلق به یک پایگاه تحقیقاتی سری برای برقراری و ارتباط با موجودات بیگانه می‌دانند.

عده‌ای هم که دید بدبینانه تری دارند، این خطوط را شبیه یکی از خیابان‌های شهر واشنگتن می‌دانند و بر این باورند که چینی‌ها این منطقه را برای حمله به واشنگتن در صحرای گبی نزدیک مرکز فرماندهی فضایی چین، شبیه‌سازی کرده‌اند. طبق گفته برخی کارشناسان این پایگاه نظامی مرموز، برای اهداف نظامی از جمله تست اسلحه، کالیبراسیون ماهواره‌های جاسوسی و آزمایش‌های ابزار دقیق ساخته شده است. هرچه هست دولت چین تاکنون هیچ توضیحی به صورت رسمی درباره این منطقه نظامی نداده است تا همه ادعا‌های مطرح شده، تکذیب نشده باقی بمانند!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545113 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟