به گزارش رکنا، کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش داد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور تاکنون یک هزار و ۷۱۶ پزشک، پرستار و کادر بیمارستانی به این ویروس آلوده شده اند.

زینگ ایشین، معاون کمیسیون بهداشت ملی چین روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: شمار کادر پزشکی و بیمارستانی چین که به این ویروس مبتلا شده اند معادل ۳.۸ درصد از کل مبتلایان است.

یکهزار و ۵۰۲ نفر از این پزشکان و پرستاران و خدمه پزشکی بیمارستان ها از استان خوبی در مرکز چین هستند و یک هزار و ۱۰۲ نفر از آنها در شهر ووهان مرکز این استان به ویروس آلوده شده اند.

وی برای نخستین بار در این مصاحبه گفت که از میان مبتلایان کادر پزشکی تاکنون ۶ نفر جان باخته اند.

در مجموع ۶۴ هزار و ۶۵۲ نفر که ۶۳ هزار و ۸۵۱ نفر از آنها در چین هستند به کرونا مبتلا شده اند. شمار فوتی های این بیماری تا امروز(جمعه) به یکهزار و ۳۸۳ نفر رسیده و ۶ هزار و ۷۶۸ نفر نیز درمان شده اند.

«اینگ یونگ» دبیر جدید حزب حاکم در استان خوبی که بلند پایه ترین مقام منطقه محسوب می شود ، این هفته پس از انتصاب به این مقام خواستار تشدید تدابیر قرنطینه و پیشگیری در سطح استان شد.

همزمان «وانگ یی» وزیر خارجه چین نیز در مصاحبه با رسانه ها در حاشیه کنفرانس امنیتی در برلین گفت که اقتصاد چین با قدرت احیا و کرونا مهار خواهد شد.

وی تاکید کرد که ضربات کرونا به پیکر اقتصاد چین موقتی است و این شرایط تغییر خواهد کرد و چین می کوشد تا آسیب ها به حداقل برسد.

وی اقتصاد چین را مقاوم توصیف کرد و گفت: زمانی که همه گیری بیماری پایان یابد ، بسرعت تولید و مصرف از سرگرفته می شود و شرایط اقتصادی به حال عادی باز خواهد شد.

فیلیپین هم که تدابیر محدود کننده مسافرتی برای گردشگران تایوانی در نظر گرفته بود ، امروز با این نگرانی که چین تایپه ممکن است تدابیر تلافی جویانه اتخاذ کند ، اعلام کرد این محدودیت را لغو می کند.

ویتنام اعلام کرده ۶ پرواز برای بازگرداندن مسافران چینی به کشورشان تدارک دیده است. این مسافران از زمانی که محدودیت های مسافرتی در نظر گرفته شد نتوانسته اند ویتنام را ترک کنند.

هنگ کنگ روز جمعه اعلام کرد که ۳ مورد دیگر از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و شمار مبتلایان دراین منطقه به ۵۶ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت سنگاپور امروز از ابتلای ۹ نفر دیگر به این ویروس و رسیدن شمار مبتلایان به ۶۷ نفر خبر داد. ۱۷ نفر از این مبتلایان درمان شده اند.

از کره جنوبی نیز خبر می رسد که در این هفته هیچ مورد جدیدی از بیماری گزارش نشده و شمار مبتلایان همان ۲۸ نفر است که ۷ نفرشان درمان شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟