سوءاستفاده از حساب افراد توسط کلاه‌ برداران به‌عنوان حساب واسط

به گزارش رکنا، سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان مهم‌ترین علت گرفتار شدن افراد در دام کلاه‌برداران فضای مجازی را سهل‌انگاری و عدم توجه به توصیه‌های پلیس فتا دانست و گفت: به‌عنوان نمونه در همین رابطه شخصی با مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت در صفحه اجتماعی اینستاگرام با صفحه‌ای آشنا شدم که اقدام به فروش اجناس با تخفیف بالا کرده بود، اقدام به خرید و سفارش چند جفت کفش کردم و مبلغ ۲۴ میلیون ریال را به شماره کارت فروشنده واریز کردم ولی باگذشت مدتی خبری از ارسال کفش‌ها نبود در این خصوص شاکی و تقاضای رسیدگی دارم.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اینکه در چنین مواقعی فرد کلاه‌بردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ردی از خود به‌جا نگذارد، کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به پرونده را در دستور کار قراردادند و استعلامات لازم را گرفته و متوجه شدند فرد مجرم چندین حساب را به‌عنوان حساب واسط مورداستفاده قرار داده است و با کار فنی متهم اصلی که ساکن یکی از استان‌های غربی کشور بود شناسایی شد.

سرهنگ دانش پور نکته حائز اهمیت در این موضوع را سوءاستفاده از حساب افراد توسط کلاه‌ برداران به‌عنوان حساب واسط در جرائم مالی دانست و گفت: شهروندان در خریدها و پرداخت‌های اینترنتی خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان توصیه کرد: شهروندان در خریدهای اینترنتی فریب تخفیف و یا کیفیت بالای اجناس را نخورند و با احتیاط وارد درگاه‌های بانکی شوند و قبل از هرگونه واریزی از اصالت درگاه بانکی مطمئن شوند و بهترین شیوه مراجعه به سایت پلیس فتا و مطالعه توصیه‌های پلیس فتا در استفاده از درگاه‌های بانکی است . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟