سایه مرگ یخی بر سر 4 مرد در لواسان

به گزارش رکنا،با تلاش سه تیم امداد و نجات در کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان شمیرانات، ۴ کوهنورد در ارتفاعات قلعه مازیار از توابع لواسان، نجات پیدا کردند.

ابراهیم تاجیک نوری معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران دقایقی پیش اظهار کرد: از طریق ندای امداد و نجات هلال‌احمر، مطلع شدیم چهار کوهنورد در ارتفاعات قلعه مازیار از توابع لواسانات، گرفتار شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش‌شده بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران ادامه داد: بلافاصله با تیم‌های امداد و نجات در کوهستان هلال‌احمر شهرستان شمیرانات هماهنگی‌های لازم انجام و سه تیم به محل حادثه اعزام شدند.

تاجیک نوری گفت: عملیات جستجو بلافاصله انجام اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و تاریکی شب حدود چهار ساعت زمان می‌برد تا تیم‌های اعزامی افراد گم‌شده را پیدا کنند.

وی ادامه داد: پس از رسیدن تیم‌های عملیاتی و ارزیابی اولیه مشخص می‌شود این چهار نفر دچار یخ‌زدگی شده و حال یکی از آن‌ها به دلیل آسیب شدید به‌زانو وخیم است.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تهران تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی حاضر در صحنه اقدامات اولیه از جمله امداد در سرمازدگی و فیکس کردن مصدوم را انجام می‌دهند تا این چهار نفر از مرگ حتمی که بر اثر یخ‌زدگی علائم حیاتی آن‌ها بسیار ضعیف بود، نجات پیدا کنند.

تاجیک نوری افزود: این چهار نفر پس از حدود ۹ ساعت با تلاش عوامل هلال احمر شهرستان شمیرانات به منطقه امن انتقال داده شدند و پس از بهبودی کامل ترخیص شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران با بیان این‌که شماره ۱۱۲ به‌عنوان ندای امداد و نجات هلال‌احمر حتی بدون سیم‌کارت قابل شماره‌گیری است، عنوان کرد: کوهنوردان در فصول سرما حتماً نکات ایمنی را رعایت کنند و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: توصیه‌ای‌ام به تمام کوهنوردانی داریم و از تمامی کوهنوردان درخواست داریم شب را برای صعود به قلل مختلف انتخاب نکنند و سعی نمایند در ساعات اولیه روز به کوهنوردی بپردازند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 527859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟