30 سنگ عجیب و غریب در بدن مرد چابهاری جا خوش کرده بود+ عکس

به گزارش رکنا ، پوریا رضوانی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام علی (ع) چابهار بیان کرد: سنگ‌های متعدد و شاخ گوزنی از قاتلین خاموش کلیه‌ها محسوب که با کاهش عملکرد کلیه باعث از کار افتادگی این عضو حیاتی بدن میشوند.

پوریا رضوانی افزود: بیمار جوان ۳۴ ساله با سنگ‌های متعدد و شاخ گوزنی و کلیه بسیار متورم با هیدرونفروز شدید در اثر انسداد لگنچه و کالیس‌های کلیه به مدت طولانی مراجعه کرد.

او ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده کاهش کارکرد کلیه راست در اسکن هسته‌ای و نازک شدن ضخامت پارانشیم در قسمت‌هایی از کلیه و کیست‌های بزرگ در سی تی اسکن رویت شد.

پزشک معالج بیمار گفت: بیمار بعد از انجام اقدامات اولیه و آمادگی‌های لازم به اتاق عمل فرستاده شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

او تصریح کرد: بعد از ۹۰ دقیقه جراحی بر روی کلیه بیمار، بیش از ۳۰ قطعه سنگ از کلیه خارج و ادراری احتباس شده در کلیه نیز از طریق ساکشن خارج شد و کلیه به صورت کامل پاکسازی شدند.

رضوانی با اشاره به مراقبت‌های بعد از انجام عمل جراحی خاتطرنشان کرد: نوشیدن آب به میزان کافی در طول شبانه روز و پرهیز از مصرف نمک زیاد و توجه به نشانه‌های آغازین سنگ کلیه از جمله سوزش ادرار، وجود خون در ادرار، درد پهلو سبب جلوگیری از تشکیل چنین سنگ‌های بزرگ و تخریب کننده‌ای میشود و توصیه ما این است که آزمایشات منظم در فواصل زمانی مشخصی نیز فراموش نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟