وکیل آرمان غیاثی : هدف‌مان جلوگیری از تکرار حادثه است

به گزارش رکنا، وکیل کودک سنگ‌نورد اصفهانی درباره روند قضایی پرونده این حادثه گفت: کارشناس نظر خود را درباره حادثه اعلام کرده و ما به نظر کارشناس اعتراض کرده‌ایم، چون نام تعدادی از افراد مدنظرمان در نظر کارشناسی به عنوان مقصران حادثه آورده نشده است.

سیدحسین دوازده‌امامی شرایط فعلی آرمان غیاثی، کودک سنگ‌نورد حادثه دیده اصفهانی را تشریح کرد و اظهار داشت: آرمان هفته گذشته از بیمارستان مرخص شد، اما هنوز حافظه کوتاه مدت و تکلم او با مشکل روبه‌رو است و فعلا نمی‌تواند راه برود.

وی در پاسخ به این سئوال که روند درمانی آرمان پس از به‌ هوش آمدن چه بوده و آیا عمل‌های جراحی که نیاز داشت، انجام شده است یا خیر، گفت: هیچ عملی بر روی آرمان انجام نشده و قرار است با فیزیوتراپی مشکلاتش رفع و حرکاتش اصلاح شود. خوشبختانه نخاع آرمان دچار صدمه جدی نشده؛ اما به دلیل ضربه‌ای که به او وارد شده و همچنین تبعات عدم‌ هوشیاری و مدت زمانی که در کما بود، هوشیاری لازم به عضلاتش وارد نشده است و به مرور زمان این حالت‌ها از بین خواهد رفت.

وکیل خانواده غیاثی درباره مدت زمان لازم برای بهبودی آرمان غیاثی، خاطرنشان کرد: طبق اعلام نظر پزشکان حداقل 3 تا 4 ماه باید فیزیوتراپی شود تا آرمان بتواند راه برود. برای رفع شدن سایر مشکلاتش نیز به حدود یک‌ تا دو سال زمان نیاز است تا به روند طبیعی بازگردد. آرمان از حدود 10 روز قبل از به‌ هوش آمدنش، روند بهبودی کندی داشت که پزشکان معتقد بودند این روند رو به رشد است و همین اتفاق افتاد و در نهایت به‌ هوش آمده و از بیمارستان مرخص شد.

وی در ادامه به روند شکایت خانواده غیاثی از مقصران حادثه اشاره کرد و افزود: کارشناس نظر خود را درباره حادثه اعلام کرده و ما به نظر کارشناس اعتراض کرده‌ایم چون نام تعدادی از افراد مدنظرمان در نظر کارشناسی به‌عنوان مقصران حادثه آورده نشده است. در این حادثه خطای انسانی و رعایت نشدن قانون محرز بود و بیشتر صحبت‌ خانواده غیاثی، درباره رئیس هیئت کوه‌نوردی استان است که چرا نظارت کافی نداشته است. رئیس هیئت مدام می‌گوید که از برگزاری مسابقه اطلاعی نداشته و حتی در چند جلسه خیلی راحت عنوان کرده است که آرمان اولین نفری نیست که برایش این حادثه پیش آمده و آخرین نفر هم نخواهد بود!

دوازده‌امامی ادامه داد: این اظهارنظر رئیس هیئت کوه‌نوردی خیلی موجب ناراحتی خانوده غیاثی شده است و هیچ کس به اندازه آنها، فشارها و مشکلات این حادثه را درک نکرده است. هدف خانواده غیاثی هم این است که دیگر هیچ خانواده دیگری درگیر این حوادث نشوند و این ضایعه را تجربه نکنند.

وی درباره زمان تشکیل دادگاه رسیدگی به این حادثه، تصریح کرد: روند قضایی پرونده فعلا در حد جمع‌آوری اطلاعات است. فعلا نظر کارشناس آمده است که مهم‌ترین بحث این پرونده است و در چند روز آینده نظر پزشکی قانونی را هم دریافت خواهیم کرد و پرونده در حال سپری کردن یک روال طبیعی قانونی است. تقریبا مشخص است که مقصران انسانی این حادثه چه کسانی هستند و به نسبتی که پزشک قانونی تشخیص دهد، دیه بین آنها تقسیم خواهد شد.

 29 شهریورماه امسال و در جریان مسابقه سنگ‌نوردی در سالن ایثار فولادشهر اصفهان، آرمان غیاثی 8 ساله بر اثر قصور عوامل برگزاری از ارتفاع سقوط کرد و به کما رفت. او پس از حدود یک ماه از کما خارج شد اما همچنان با عوارض این حادثه دست و پنجه نرم می‌کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513754 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟