به گزارش رکنا،مشاهدات میدانی حاکی از آن است که وزش باد گستره این آتش سوزی را به سمت قله کوه گسترش داده است.

نیرو‌های امدادی ستاد بحران استانداری فارس، منابع طبیعی و آتش نشانی شیراز با حضور در این محل برای خاموش کردن آتش تلاش کردند.

آتش مهار شده

رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه دراک شیراز از ساعتی پیش آغاز شده و اکنون این آتش سوزی مهار و تحت کنترل نیرو‌های امدادی قرار گرفته است.

او افزود: نیرو‌های امدادی ستاد مدیریت بحران و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول اکنون در حال پاکسازی منطقه هستند.

آزادی در پاسخ به میزان وسعت این آتش سوزی گفت: بررسی میدانی حاکی از وسعت کم این حریق دارد، اما وسعت دقیق بعد از اتمام عملیات و بررسی کارشناسان اطلاع رسانی خواهد شد.

او ادامه داد: از زمان شروع این آتش سوزی نیرو‌های مدیریت بحران استانداری فارس و شهرستان شیراز و همچنین نیرو‌های منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند.

بی توجهی انسان عامل اغلب آتش سوزی‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه جمعه گذشته نیز حریق دیگری در کوه دراک شیراز رخ داد، افزود: برخی شهروندان در مواجهه با طبیعت پیشگیری و اقدامات لازم برای پیشگیری از آتش سوزی را رعایت نمی‌کنند.

او افزود: تنها آتش سوزی مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار می‌گیرد در صورتی که علت بروز این آتش سوزی‌ها نیز مساله‌ای مهم است که کمتر به آن توجه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: برخی افراد زمانی که در طبیعت حضور دارند اقداماتی نظیر رها کردن آتش و یا انداختن ته سیگار روشن در طبیعت را انجام می‌دهند که همین مساله باعث بوجود آمدن آتش سوزی می‌شود که لازم است این موارد از سوی شهروندان رعایت شود.

آزادی تصریح کرد: عامل ایجاد آتش سوزی روز جمعه ۲۲ شهریور و یکشنبه ۲۴ شهریور کوه دراک شیراز انسانی بوده است و در دو حادثه آتش سوزی در این محل، حریق از محلی که مردم حضور داشتند شروع و به ارتفاعات سرایت کرده است.

او ادامه داد: مردم باید در طبیعت اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز آتش سوزی را جدی گرفته و این موارد را رعایت کنند.

۵۰۰ هکتار از منابع طبیعی فارس سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۲۰۰ فقره آتش سوزی در استان فارس رخ داده و این در حالی است که پارسال در مدت مشابه، ۷۸ فقره آتش‌سوزی را شاهد بودیم.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰۰ هکتار از منابع طبیعی استان براثر آتش سوزی سوخته و نابود شده که این وسعت در مدت مشابه سال قبل ۴۰۰ هکتار بوده و عامل اغلب این آتش سوزی‌ها نیز انسانی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟