مرگ دردناک زن جوان بعد از جراحی زیبایی در تهران / ستاره برای همیشه خاموش شد !

به گزارش رکنا، «ستاره» در آستانه 40 سالگی و با داشتن دو دختر کوچک همیشه از اضافه وزنی که بعد از بارداری دچارش شده بود رنج می‌برد. از آنجا که حوصله رژیم‌های طولانی و مختلف را نداشت به‌همین خاطر راحت‌ترین راه را انتخاب کرد و تصمیم گرفت با صرف هزینه‌ای چند میلیونی در کوتاه‌ترین زمان و بدون هیچ سختی با جراحی به اندامی ایده آل برسد. هرچند خانواده و اطرافیانش معتقد بودند وی با توجه به قد و قامت و نوع استخوان‌بندی اش نیازی به جراحی ندارد و با کمی رژیم غذایی به اندام ایده آلش خواهد رسید اما ستاره با پیدا کردن یک پزشک زیبایی برای مشاوره نزد او رفت.

وی از دکتر خواست او را از شر چربی‌های اضافه شکم و پهلو خلاص کند.

جلسات مشاوره در مطب پزشک زیبایی انجام و وقت جراحی برای اواسط مرداد سال 97 تعیین شد. ظهر روزی که قرار بود جراحی انجام شود «ستاره» با معرفی نامه‌ای که پزشک به او داده بود به یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران رفت و پس از انجام مقدمات جراحی، ساعت چهار و نیم وارد اتاق عمل شد. جراحی یک ساعتی زمان برد و با تشخیص پزشک «ستاره» ساعت 11 و نیم شب از بیمارستان مرخص شد و به خانه رفت.

زن جوان درد شدیدی در شکم داشت و با خوردن چند آرام بخش خوابید اما نیمه‌های شب حال او وخیم‌تر شد و با تماس خانواده‌اش توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافت. با توجه به اینکه بیمار نیمه‌هوش بود، او در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفت اما تلاش پزشکان برای نجات او بی‌نتیجه ماند و «ستاره» چند ساعت بعد جان باخت.

شکایت از پزشک زیبایی

با مرگ «ستاره»، خانواده او خواستار تعیین علت مرگ شده و همزمان با حضور در دادسرای ناحیه 19(پزشکی و دارویی) تهران، از پزشک معالج شکایت کردند.

جسد با دستور بازپرس پرونده به پزشکی قانونی منتقل و علت مرگ عفونت شکمی بر اثر سوراخ شدگی روده باریک در جریان عمل اعلام شد. در ادامه رسیدگی، با توجه به شکایت خانواده «ستاره» از پزشک معالج، پرونده به کمیسیون سه نفره فرستاده شد و کارشناسان پس از بررسی شواهد و مدارک، مرگ بیمار را به‌ دلیل انجام عمل غیراصولی ساکشن چربی تشخیص داده و پزشک معالج را به‌دلیل نداشتن مهارت کافی و لازم در تکنیک جراحی، پاره کردن روده باریک و عدم مدیریت صحیح عوارض پس از عمل، به میزان 80 درصد مقصر شناختند.

با این نظریه کیفرخواستی با عنوان مباشرت در قتل شبه‌عمدی ناشی از قصور پزشکی به میزان 80 درصد صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2(مجتمع شهید قدوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد.

قاضی پرونده پس از بررسی شواهد و مدارک و بررسی نظریه پزشکی قانونی، پزشک زیبایی را در مرگ زن جوان 80 درصد مقصر شناخت و او را از جنبه عمومی جرم به پرداخت

15 میلیون تومان جریمه جایگزین حبس و از جنبه خصوصی به پرداخت بهای ریالی 80 درصد دیه زن مسلمان در حق خانواده «ستاره» محکوم کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

زهره صفاری

کدخبر: 503573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟