12 کشته در سقوط دیوار بتونی در برابر حسینیه تهرانی ها / وحشت در کربلا+ عکس
حجم ویدیو: 24.27M | مدت زمان ویدیو: 00:05:01

به گزارش رکنا، بر اساس گزارش های اولیه تاکنون 12 تن از زائران کشته و 20 دیگر زخمی شده اند.

درباره احتمال حضور زائران ایرانی در میان حادثه‌دیدگان هنوز اطلاعی در دست نیست.

جان باختگان به 31 تن افزایش یافتند

به گزارش رکنا، به نقل از رسانه‌های عراقی، وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که بر اثر ازدحام جمعیت در جریان مراسم عاشورای حسینی در کربلای معلی 31 تن جان خود را از دست دادم.

وزارت بهداشت عراق همچنین افزود که 100 تن بر اثر ازدحام جمعیت زخمی شدند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت: علت اصلی حادثه ازدحام زائران و ریزش سازه بتنی مقابل درب ورودی حرم حضرت عباس (ع) اعلام شده است.

احتمال وجود زائران ایرانی در بین سانحه دیدگان وجود دارد.

نخستین فیلم از مرگ وحشتناک ۳۱ نفر در فاجعه کربلا / ایرانی ها در میان قربانیان

زائرین ایرانی در حمام خون کربلا حضور داشتند؟ / رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد

 رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر گفت: تاکنون هیچ یک از زائران ایرانی عتبه حسینی و عباسی حاضر در شهر مقدس کربلا در این حادثه آسیب ندیده اند.

این دیوار بتنی بدلیل حضور تعدادی از افراد در بالای آن برای تماشای مراسم موسوم به رکضه طویریج (دویدن طویریج) از تعادل خارج شد و بر روی زائران حاضر در محل سقوط کرد.

طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلا تاکنون ۱۸ کشته و ۷۰ زخمی بر جای گذاشته است.

نظافتی، نماینده حج و زیارت در کربلا در این خصوص گفت:تا این لحظه در میان قربانیان حادثه ازدحام جمعیت در مراسم ظهر عاشورا در کربلا نام یا اثر هیچ زائر ایرانی مشاهده نشده است؛ تلاش می‌کنیم با دریافت آخرین آمار و اطلاعات، خانواده‌های ایرانی را از نگرانی خارج کنیم.

۷  ایرانی در حادثه مرگبار کربلا قربانی شدند

اکبر رضایی، معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت با اشاره به حادثه امروز کربلا در مورد آخرین وضعیت زائران ایرانی اظهار کرد: همکاران ما در سازمان حج و زیارت در حال بررسی هستند و به تمام بیمارستان ها سرکشی کردند از این رو تا بدین جا هیچ ایرانی در میان کشته شدگان نبوده است اما حدود هفت تن از زائران ایرانی در میان زخمی شدگان بودند که خوشبختانه به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی گفت: تا به این لحظه همه بیمارستان های کربلا مورد بازدید قرار گرفته اند و تنها یک بیمارستان باقی مانده و تا ساعتی دیگر آخرین وضعیت زائران ایرانی در کربلا معلی اعلام خواهد شد.

اسامی قربانیان ایرانی حادثه کربلا / افزایش تعداد جان باختگان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج گفت: تا این لحظه ۴زائر ایرانی در حادثه کربلا سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند.

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج درباره آخرین آمار شهدا و زخمی شدگان در حادثه کربلا اظهار کرد: تا این لحظه تعداد ۳۶ نفر در این حادثه جان باخته‌اند و ۱۲۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.

وی در خصوص زائران ایرانی گفت: ۴ زائر ایرانی در این حادثه زخمی شده‌اند که اسامی آن‌ها عبارتند از آقای یوسفی از قم- علی جمشیدیان از اصفهان- محمد باقر حاری از قم و محمد قربانی.

حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد: تا این لحظه گزارشی از جان باختن زائران ایرانی منتشر نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

خبرهای تکمیلی این حادثه را در این مطلب دنبال کنید...

کدخبر: 502677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟