حجم ویدیو: 9.31M | مدت زمان ویدیو: 00:01:26

یک مار افعى گرزه‌ای به وزن ۸۰۰ گرم توسط یک سگ گاز گرفته شد و علاوه بر پارگى پوست از دو جهت سوراخ و دچار له شدگى شدید در اندام‌هایش شد.

شانس درمان مار افعی گرزه‌ای که بزرگترین افعى ایران است پنجاه درصد است و بنا بر نظر پزشک معالج در شرایطى که عفونت با دارو کنترل شود، دست کم یک سال زمان لازم است تا زخم آن التیام یابد.

افعى‌ها در رأس هرم غذایى قرار دارند و در دنیاى خزندگان جایگاه مهمى مشابه پلنگ در اکوسیستم دارند.

نبود این مارها، ده‌ها کارکرد شناخته شده و صد‌ها کارکرد ناشناخته‌شان براى طبیعت را متوقف می‌کند و بر روند بقای جانوران و گیاهان تاثیر می‌گذارد.

حضور حیوانات غیر بومى مثل سگ‌های خانگی رها شده در طبیعت نتایج اسفبارى شامل بروز ناامنى و اشغال زیستگاه‌ها، کشتار حیات وحش، تخریب پوشش گیاهى، انتقال بیماری‌ها و از بین بردن خلوص ژنتیکى سگ سانان وحشى را در پى دارد.

در بسیارى از مناطق حفاظت شده جهان ورود سگ و هر حیوان اهلى دیگر حتى با قلاده صرفا به جهت انتشار بوی نامتعارف و بروز استرس براى حیات وحش ممنوع است.

در عمل جراحی که بر روی این حیوان انجام شد پوست باقی‌مانده اطراف محل زخم به بافت ماهیچه‌اى بخیه زده شد و در نهایت پد هیدروژل براى تسریع بازسازى پوست کنده شده روى موضع قرار گرفت.

در مدت عمل جراحی در حالی که افعى با ۲ دوز بیهوشى پس از یک انتظار ۷۵ دقیقه‌اى کاملا بیهوش بود، اما بار‌ها به دور خود پیچید و عمل را متوقف کرد و گاهى نیز از شدت درد با صداى عجیب و خفیفى ناله می‌کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 488661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟