حجم ویدیو: 4.69M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43

آتش گرفتن موتور یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی روسیه موجب فرار مسافران از داخل هواپیما شد. این هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ که متعلق به شرکت هواپیمایی "یوتی ایر" بود لحظاتی پیش از برخاستن به آسمان از قسمت موتور دچار آتش سوزی شد. سه مسافر با باز کردن درب اضطراری هواپیما و از طریق بال آن از هواپیما خارج شدند. این حادثه در فرودگاه بین‌المللی ونوکووا واقع در مسکو، پایتخت روسیه رخ داد.

ویدئوی تهیه شده توسط یکی از مسافران لحظات اولیه این حادثه را به تصویر می‌کشد. در این ویدئو شعله‌های آتش که موتور هواپیما را دربرگرفته است نشان می‌دهد. بنا بر گزارش راشاتودی و به گفته سخنگوی این شرکت هواپیمایی سه مسافر با باز کردن درب اضطراری هواپیما از آن خارج شدند. همچنین بنا بر اعلام این شرکت هواپیمایی، اختلال ایجاد شده توسط جریان باد در داخل موتور هواپیما در لحظه‌ای که هواپیما آماده پرواز می‌شد، علت وقوع این حادثه بود.

بنا بر این گزارش به منظور ایمنی، مسافران با یک هواپیمای دیگر به مقصد مورد نظر پرواز کردند، اما سه مسافری که از داخل هواپیما خارج شدند بودند برای بازجویی بازداشت شدند. یکی از مسافران پزشکی بود که به همراه دو مسافر دیگر از هواپیما خارج شده بودند. او در این باره گفت: "همه مسافران به یک هواپیمای دیگر منتقل شدند، اما من به همراه دو همکار دیگرم برای چک امنیتی بازداشت شدیم. در لحظه وقوع حادثه که همه مسافران شروع به فریاد زدن کرده بودند ما در کنار درب اضطراری نشسته بودیم و به همین علت تصمیم گرفتیم با باز کردن درب از هواپیما خارج شویم."

گفتنی است؛ تحقیقات در مورد این حادثه ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟