به گزارش گروه حوادث رکنا، پولاد نجاهی بخشدار بخش جرگلان گفت: جاری شدن سیل در این منطقه مرزی ۱۵۰ واحد مسکونی روستایی را بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب کرده است.
پولاد نجاهی افزود: جاری شدن سیل تقریبا به تمام روستا‌های بخش جرگلان خسارت وارد کرده که بیشترین میزان آن در روستا‌های حصارچه و یکه سعود بوده است.
وی افزود: همچنین سیل به ۱۵۰ باب آغل گوسفندان، انبار محصولات کشاورزی، گاراژ وسایل نقلیه، کاهدان و طویله نیز آسیب رسانده است.
نجاهی همچنین از ریزش کوه در روستا‌های کلاته ابریشم، کاریز، قوری دره و کلاته بهار خبر داد و افزود: وقوع سیلاب منجر به رسوب گذاری در ۱۰ نقطه از محور اصلی جرگلان شد که تردد در آن را برای ساعاتی مختل کرد.
فرماندار راز و جرگلان نیز گفت: سیل ۸۵ میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد کرد که از این رقم ۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش جرگلان بوده است.
محمد زارعی گفت: خسارت سیل به بخش مرکزی شهرستان راز و جرگلان ۵ میلیارد ریال برآورد شده و میزان خسارات آن به بخش‌های کشاورزی و باغی این منطقه نیز ۳۰ میلیارد ریال بوده است.
وی این ارقام را نتیجه برآورد‌های اولیه دانست و احتمال داد که با بررسی بیشتر، رقم خسارات وارده از ناحیه سیلاب افزایش یابد.
مرکز شهرستان ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 465481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟