زنده ماندن دختر 20 ساله پس از سقوط از ارتفاع 100 متری در یزد+ عکس

چتر از وسط جدا شد و در کمتر از 5ثانیه هر دو سرنشین پاراگلایدر سقوط کردند. این حادثه تلخی بود که ظهر جمعه حوالی یزد اتفاق افتاد و 2قربانی گرفت.ظهر جمعه خانواده‌ای 3نفره که از تهران برای تفریح به یزد سفر کرده بودند تصمیم گرفتند برای تفریح به سایت پروازی هفت‌سنگ که در 12کیلومتری یزد قرار دارد بروند. آنجا به دلیل مسطح و کویری بودن و همچنین وجود ماسه بادی محل مناسبی برای پرواز است و از مدتی قبل به مرکزی برای جذب گردشگران تبدیل شده است.ظهر جمعه این خانواده 3نفره برای پرواز با پاراگلایدر راهی این محل شدند. پدر و مادر و دختر جوانشان هرسه قصد داشتند با پاراگلایدر پرواز کنند. آنها هیجان زیادی داشتند. اول پدر خانواده داوطلب شد و با پاراگلایدری که هدایت آن را یکی از ماهرترین استادان پرواز منطقه بر عهده داشت 15دقیقه پرواز کرد. بعد از او مادر خانواده سوار پاراگلایدر شد و سومین نفر دختر 20ساله آنها بود. خلبان پاراگلایدر که ازقضا خودش مسئول کمیته ورزش‌های هوایی استان یزد بود با دقت همه‌‌چیز را کنترل کرد تا مبادا خطری جان خودش و مسافر جوانش را تهدید کند. او که اکبر خانجانخانی نام داشت چندین جشنواره پروازی در یزد برگزار کرده بود و ازجمله ماهرترین خلبان‌های پاراگلایدر در منطقه بود. پرواز آنها آغاز شد. دختر جوان هیجان زیادی داشت و وقتی از پدر و مادرش دور می‌شد برایشان دست تکان می‌داد. آنها خوشحال بودند که دخترشان پرواز را تجربه می‌کند.

گوشه‌ای از کویر نشستند تا پرواز دخترشان را تماشا کنند. پاراگلایدر با هدایت خلبان هر لحظه بیشتر اوج می گرفت و دختر جوان از پدر و مادرش دورتر می‌شد. هنوز مدت زمان زیادی از پرواز نگذشته بود که آنها به ارتفاع حدود 100متری رسیدند. همه‌‌چیز خوب به‌نظر می رسید و پدر و مادر دختر جوان مشغول فیلمبرداری از پاراگلایدرسواری دخترشان بودند اما همه‌‌چیز در چندثانیه تغییر کرد. ناگهان حادثه عجیبی اتفاق افتاد و چتر آنها از وسط 2تکه شد. پیش از آنکه خلبان یا فرد دیگری بخواهد واکنشی از خود نشان دهد در حدود 5ثانیه پاراگلایدر و 2سرنشینش از ارتفاع 100متری به زمین سقوط کردند. پدر و مادر دختر جوان صحنه‌ای را که با چشم می‌دیدند باور نداشتند. دخترشان جلوی چشمانشان دچار حادثه تلخی شده بود. آنها دوان‌دوان خود را به محل سقوط رساندند. دختر جوان با وجود سقوط از ارتفاع 100متری هنوز زنده بود اما خلبان پاراگلایدر نفس نمی‌کشید. با این حال دقایقی بعد هر دو حادثه‌دیده به بیمارستان منتقل شدند. دختر جوان دچار آسیب شدیدی شده بود و روی تخت بیمارستان با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کرد. پزشکان تلاش کردند او را نجات دهند اما 6ساعت بعد او به دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد تا این سفر تفریحی برای او و پدر و مادرش تلخ‌ترین سفر عمرشان باشد.

حادثه در دست بررسی است

محمد صلواتی، رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان یزد درباره آنچه در منطقه هفت‌سنگ اتفاق افتاده می‌گوید: «اکبر خانجانخانی، خلبان پاراگلایدر از ماهرترین خلبانان منطقه بود. او 35سال داشت و پدر پسری 12ساله بود. در مهارت او تردیدی وجود ندارد. از طرفی بررسی بقایای پاراگلایدر هم نشان می‌دهد نقصی در آن نبوده. طوری که مثلا اگر با یک پاراگلایدر بشود 700ساعت پرواز کرد پاراگلایدر حادثه‌دیده حدود 200ساعت پرواز کرده بود و نقص آشکاری نداشت. از سوی دیگر این حادثه به شکل نادری اتفاق افتاده و تابه حال سابقه نداشته که چتر از وسط جدا شود. با وجود این قرار است گروهی از تهران برای بررسی علت وقوع حادثه به یزد سفر کنند.» وی درباره نبود گروه امداد در محل حادثه نیز می‌گوید: «برای فعالیت‌های مسابقه‌ای و ورزشی که با انجمن‌های ورزشی هماهنگ شود حتما از نیروهای امدادی و انتظامی کمک گرفته می‌شود اما این فعالیت تفریحی و به شکل آزاد انجام شده و گروه امدادی در محل حاضر نبوده است.» او در ادامه می‌گوید: «پدر و مادر دختر جوان عصر جمعه پیکر دخترشان را از بیمارستان تحویل گرفتند و اعلام کردند هیچ شکایتی ندارند.»اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟