این حادثه Incident زمانی اتفاق افتاد که دامدار برای تأمین آب گوسفندان راهی محل چاه آب منطقه شده بود.

وی پس از تأخیر بازگشت گله، با کمک سایر دامداران منطقه به جست‌وجو پرداخت که در مراتع اطراف با لاشه گوسفندان تلف‌شده مواجه می‌شود.

احسان بنا پور رییس جهاد کشاورزی بخش ندوشن عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا این خبر را تأیید کرد.

ندوشن با بیش از 60 هزار رأس دام سبک یکی از قطب‌های دامداری استان یزد مطرح است.

خشکسالی های پیاپی در ندوشن باعث شده تا دامداران رفته‌رفته شغل خود را رها کنند و به کسب‌وکار دیگر بپردازند.

شهر تاریخی ندوشن از توابع شهرستان میبد با پنج هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد که اغلب مردم آن از راه کشاورزی و دامداری امرارمعاش می‌کنند.

نهم آبان ماه جاری روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط‌زیست یزد در اطلاعیه‌ای پخش شایعاتی مبنی بر رهاسازی گرگ در برخی مناطق استان را تکذیب کرده بود.

در اطلاعیه گفته شد که سازمان حفاظت از محیط‌زیست به هیچ منطقه‌ای گرگ منتقل نمی‌کند زیرا هرگونه تغییر در اکوسیستم موجب بر هم خوردن تعادل اکولوژیکی - بیولوژیکی منطقه خواهد شد.

در اطلاعیه تصریح شد: درواقع آنچه باعث افزایش حضور گونه گرگ و هیبریدهای آن در مناطق مسکونی شد، دفع نامناسب لاشه‌ها توسط مرغداری‌ها و دامداری‌ها، دفع نامناسب زباله‌های انسانی و ... است کما اینکه جمعیت سگ‌های بدون صاحب هم افزایش‌یافته است.

در اطلاعیه تأکید شد که سه ، چهار سال اخیر جمعیت گرگ‌ها در زیستگاه‌های استان افزایش چشمگیری یافته و ماندگاری آن‌ها در فصول گرم سال نیز بیشتر و موجب افزایش خسارت به جوامع محلی و روستاها شده است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟