سامرند مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: آلودگی یکی از چشمه های تأمین کننده آب شرب روستای «دریاس» در روز گذشته موجب مسمومیت تعدادی از اهالی این روستا شد و اکنون 15 نفر برای مداوای بیشتر در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری هستند.

وی افزود: بر همین اساس از روز ۲۹ مهرماه تا شب گذشته تعداد دانش آموزان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و درمانی به ۴۰ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۰ نفر هم اکنون در بیمارستان بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه امروز پنجشنبه مخازن آب این روستا توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی شست‌و‌شو می شود، گفت: تا اطمینان کامل از بهداشتی بودن مخازن آب روستا با استفاده از تانکر به اهالی آبرسانی می‌شود.

مرزنگ با بیان اینکه در حال حاضر کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد مشغول ارائه آموزش به مردم برای استفاده از آب مطئمن هستند، افزود: امروز تلاش می شود مشکل آب شرب این روستا حل شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر بستری شدگان کودکان و دانش آموزان هستند، اظهار داشت: وضعیت بیماران رو به بهبود است و بیمار بدحالی وجود ندارد، علایم مسمومیت این افراد هم به صورت درد روده ای و دستگاه گوارشی، اسهال و استفراغ بروز کرده است.

مرزنگ گفت: این چشمه‌های تامین کننده آب آشامیدنی روستا دارای آلودگی میکروبی بود و بلافاصله با هماهنگی‌های بین بخشی نسبت به قطع و خارج کردن چشمه از شبکه آبرسانی روستا اقدام شد.

وی از اهالی این روستا خواست در صورت کوچکترین علایم مسمومیت به نزدیکترین درمانگاه مراجعه کنند تا اقدامات مراقبتی لازم برای آنان انجام شود.

به گزارش فارس، روستای دریاس در 15 کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر جاده مهاباد - ارومیه واقع است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟