مواد مذاب آتشفشان هاوایی به اقیانوس آرام رسید

به گزارش رکنا، به نقل از تایم، فوران مواد مذاب، انتشار گاز‌های خطرناک و انفجار‌های پی در پی خطر آتشفشان هاوایی را افزایش داده است. روز یکشنبه دریایی از مواد مذاب این آتشفشان جاری و وارد اقیانوس شد. همچنین مواد مذاب با سرعت زیادی به سوی آسمان پرتاب شدند به طوری که نخستین نفر در این جزیره مصدوم شد.

فعالیت آتشفشان کیلاویا بیش از دو هفته است که آغاز شده، است. این آتشفشان خانه‌های زیادی را تخریب کرده که به فرار Escape هزاران نفر از خانه هایشان منجر شده است. همچنین ابر‌هایی از خاکستر از دهانه آن منتشر می‌شوند که مسئولان این منطقه را وادار کرده ماسک در میان مردم توزیع کنند.

جاری شدن مواد مذاب و پرتاب مواد خطرناک سرعت گرفته است. مواد خطرناک به پای یکی از ساکنان جزیره اصابت و ساق پای او را متلاشی کرد. این مرد زمانی صدمه دید که مواد مذاب در کنار یک بزرگراه جاری و وارد اقیانوس شد. به گفته مقامات موادی که از شکاف‌های روی زمین به هوا پرتاب می‌شود به اندازه یک یخچال وزن دارند و سنگ‌های کوچک که پرتاب می‌شوند هم مرگبار هستند.

واکنش مواد مذاب با آب دریا ابری از بخار ایجاد کرده است که هیدروکلریک اسید و تکه‌های شیشه را به اطراف پرتاب می‌کند. این مواد برای چشم خطرناک هستند و مشکلات تنفسی ایجاد می‌کنند. مه حاصل از مواد مذاب تقریباً تا ۲۴ کیلومتری جایی که مواد مذاب وارد اقیانوس شد، کشیده شده است. این مه موازی با خط ساحل در حرکت است، اما اگر جهت باد عوض شود جهت آن نیز تغییر می‌کند. کارشناسان می‌گویند انتشار گاز گوگرد دی اکسید نیز در این منطقه سه برابر شده است.

ساکنان این منطقه تخلیه شده اند و مواد مذاب در چند نقطه، بزرگراه را مسدود کرده است. «ژوزف ککدی» مردی که در ۵ کیلومتری مکان ورود مواد مذاب به اقیانوس زندگی می‌کند می‌گوید: «طبیعت بار دیگر به ما یادآوری می‌کند که چه کسی رئیس است»!

دانشمندان هنوز نمی‌دانند فوران مواد مذاب چقدر ادامه خواهد داشت. این آتشفشان حدود ۲۰ دریچه باز کرده است که چهار عدد از آن‌ها به یک شکاف بزرگ تبدیل شده اند. مواد مذاب این آتشفشان با سرعت ۲۷۴ متر در ساعت وارد اقیانوس می‌شوند. مواد مذاب جدید دمای بیشتری دارند به همین دلیل با سرعت بیشتری جاری خواهند شد. به گفته دانشمندان، مواد مذاب از سال ۱۹۵۵ تاکنون در درون این آتشفشان انباشته شده اند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فردی که ادعا دارد بارندگی‌های اخیر در ایران کار اوست! + عکس

سرنوشت های تلخ 40 زن و کودک در زندان زنان ایران / 13 زن زندانی باردار هستند + تصاویر کم نظیر

2 پسر جوان فک قوی ترین مرد جهان را شکستند + عکس

سیمین مرا به عقد شوهرش درآورد تا باردار شوم و نوزادم را بدزدد!

زنده شدن مُرده در پزشکی قانونی تهران

خواستگار تبریزی دختر 18 ساله را دزدید + فیلم لحظه ربودن

حمله یک دانشجوی پسر به خوابگاه دخترانه دانشگاه خوارزمی تهران

وحید مرادی شرور معروف تهران از عشق به همسر و فرزندش گفت + فیلم گفتگوی اختصاصی و عکس

مهریه نجومی بازیگر زن شوهر خسیس را به دردسر انداخت + عکس

جدایی مارال از حسام به خاطر فرزند خوانده زیبا / شوهرم نسبت به بچه بی تفاوت است! + عکس

راز فروش میلیونی دوقلوها، خانم دکتر و خاله خانم را به دردسر انداخت

7 سال زندان برای دکتر قلابی بیمارستان که به زن باردار هم رحم نکرد + عکس

قاتل فرزانه پور رجبی وکیل لنگرودی دستگیر شد + عکس

کدخبر: 382127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟