به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، 12 اردیبهشت ماه امسال ساعت 08:38:12.2 زلزله‌ای به‌بزرگی 5.2 (پنج و دودهم) در واحد در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا و یاسوج را در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند که به بسیاری از منازل روستایی و شهری و همچنین تاسیسات زیرساختی از جمله آب شرب خسارت وارد کرد.
زلزله 5 ریشتری مردم را وحشت زده کرده بود ولی نه تا حدی که بی خیال خانه خود شده و آوره خیابان‌ها، پارک‌ها و میدان‌ها باشند و با برپا کردن چادر دست از همه چیز بکشند، اما همه این‌ نا آرامی‌ها محصول تلاش شایعه سازان بوده تلاشی که بدون دردسر جواب داد تا شاید اگر هدفی پشت پرده باشد به راحتی به نتیجه برسند.
شب 17 اردیبهشت ماه شایعه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر پیش بینی وقوع زلزله‌ای مهیب توسط پژوهشکده زلزله نکاری و تایید محققان آمریکایی دست به دست شد شایعه‌ای که دیری نگذشته که زلزله‌ای 4.8 ریشتری به وقوع پیوست و همین سبب شد مردم باور کنند خبری هست و دیگر فضای مجازی را مرجع اخبار زلزله بدانند تا جایی که از خانه و کاشانه خود به دلیل یک شایعه دل بکنند و در پارک‌ها و خیابان‌ها جا خوش کنند.
بعد از زلزله 4.8 ریشتری دوشنبه 17 اردیبهشت ماه در ساعت 00:26:59 مردم وحشت رده از خانه‌ها بیرون امدند و دیگر دلی برای برگشتن به خانه ندارند و در پارک‌ها، میادین و خیابان‌ها جا خوش کرده‌اند.
بعد از زلزله 17 اردیبشهت ماه بازار Store داغ شایعه‌های زلزله‌ای در بورس بوده به گونه‌ای که هر شایعه در این زمینه به سرعت باد و تا آخرین نقطه این دیار به خانه‌ها می‌رود و آرامش را از مردم می‌گیرد.
رییس پلیس Police فتای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با افرادی که بخواهند با ایجاد شایعه از زلزله در فضای مجازی آرامش جامعه را بر هم بریزند، برخورد قاطع می‌شود.
سرگرد روح الله شهبازی پور از شهروندان خواست: اخبار را از رسانه‌های رسمی و معتبر پیگیری کرده و به خبرهایی که از قول منابع ناشناس در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه نکنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ارتباط پنهانی بروس لی با زنان معروف لو رفت +عکس

راز خلوت شوم حامد با زن صیغه ای در ماشین اش لو رفت

تجاوز روباه پیر به دختر 7 ساله + عکس

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به دختر جوان در روز بارانی+ عکس

مرگ معمایی پسر جوان آبادانی در خانه مجردی / او لباس در تن نداشت

خودکشی تلخ دختر دانشجو / این دختر زیبا در دام شیطانی یک مرد بود + عکس

ناگفته های پرستو زن جوانی که ماهرترین دزد بود / برادر و شوهرم اعدام شدند

دروغی که باعث شد مردم یاسوج از خانه های خود فرار کنند!

200 سال زندان به خاطر آزار دختر 2 ساله + عکس

سرنوشت عجیب 6 مسافر هواپیمای تهران-یاسوج

خلبان جنگنده اعزامی در آسمان سوریه دچار خفگی شد

انتشار راز سقوط هواپیمای دختر ترکیه ای در ایران تا آخر هفته / از جسد خانم خلبان خبری نیست + عکس

 

کدخبر: 379159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟