تخلیه صدها گردشگر خارجی از جزیره بالی اندونزی با فعال شدن آتشفشان +عکس

آتشفشان 'رینجانی' در جزیره 'لومبوک' که کانون گردشگری اندونزی است عصر سه شنبه فعال شد و ستونی از خاکستر و دود تا ارتفاع 2 کیلومتر به آسمان پرتاب می شود.

'سوتوپو پوروو نوگروهو' سخنگوی مرکز مدیریت بحران اندونزی روز چهارشنبه گفت: این آتشفشان در غرب جزیره 'بالی' قرار دارد و تاکنون صدها گردشگر که اغلب خارجی بودند برای حفظ ایمنی از محل تخلیه شدند.

گردشگران خارجی و اندونزیایی در این منطقه اقدام به کوهنوردی می کنند و به نوشته روز چهارشنبه تارنمای 'جاکارتا پست'، یک تیم امداد و نجات برای بازگرداندن برخی گردشگران به نزدیکی کوه فرستاده شده است.

تاکنون 389 گردشگر از این منطقه تخلیه شده اند، اما ممکن است برخی گردشگران بدون هماهنگی با گروه های گردشگری به آنجا رفته باشند.

وی اعلام کرد تاکنون آتشفشان به مرحله ای از فعالیت رسیده است که دود و خاکستر داغ به بیرون پرتاب می کند و هنوز دو مرحله دیگر تا فعالیت کامل یک آتشفشان باقی است.

وزارت حمل و نقل اندونزی نیز اعلام کرد برخی پروازها به جزیره بالی و بالعکس از روز سه شنبه به دلیل فعال شدن این آتشفشان لغو شده است، اما اختلالی در پروازهای فرودگاه بین المللی لومبوک ایجاد نشده است.

اختلال در پروازها در اندونزی که در میان کمربندی از 130 آتشفشان که به حلقه آتش مشهور است قرار دارد اتفاق غیرمعمولی به شمار نمی رود. ماه گذشته نیز برخی پروازهای جزیره لومبوک و بالی در اندونزی به دلیل فعالیت های آتشفشانی لغو شد.

خاکسترهای ناشی از فعال شدن کوه آتشفشانی 'رینجانی' شهریور ماه امسال نیز فعالیت فرودگاه شهر لومبوک و چند مسیر پروازی را مختل کرد.

کوه رینجانی، از جمله 130 آتشفشان اندونزی است و این کشور به دلیل قرار گرفتن روی چندین گسل عظیم همواره در معرض آتشفشان و زمین لرزه است.

نوامبر سال گذشته میلادی نیز ابر ناشی از خاکستر این آتشفشان به مدت دو روز این فرودگاه را تعطیل و صدها پرواز شرکت های مختلف را تحت تاثیر قرار داد.

لومبوک یک جزیره در استان 'نوسا تنگارای' اندونزی است و بخشی از زنجیره جزایر سوندای کوچک محسوب می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

سرباز در خانه اش خود را حلق آویز کرد + عکس

کار زشت و وقیحانه داماد و ساقدوش عروس در شب جشن عروسی/ سوسن دوست صمیمی من بود اما...

دختر وقتی از پنجره اتاق خواب را نگاه کرد پدر و مادرش را در وضعیت هولناکی دید / جزئیات یک واقعه تلخ

فیلم جستجو برای یافتن سرنخی از ناپدید شدن کودک 21 ماهه + عکس

اعتراض به بازیگر مشهور زن ایرانی بخاطر مجرد ماندن در 43 سالگی و واکنش وی

همسر بازیگر معروف ایرانی عکس جدیدش را با لب های خونی انتشار داد! +عکس

فیلم سیکاریو؛ یک زن خشن در جنگل خشونت مردانه +فیلم

 

کدخبر: 225599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟