2 مرد صبح دیروز در زندان اعدام شدند / یکی از آنها زن و دخترش را کشته بود + جزییات

به گزارش رکنا ، یکی از زندانیانی که سحرگاه دیروز در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفت، چهاردهم آبان سال 93، همسرش را به قتل رسانده بود.

 مادرزن وی که شاکی پرونده بود در مراجعه به پلیس گفته بود: دخترم با شوهرش اختلاف داشت و الان چند روز است که ناپدید شده است. وقتی پلیس به سراغ داماد خانواده رفت وی مدعی شد چند ماهی است که همسرش را طلاق داده و خبری از او ندارد اما در ادامه بررسی‌ها مشخص شد خودروی پژو 206 زن جوان در اختیار شوهرش است و از سویی مرد جوان با وکالتنامه‌ای جعلی ویلای فریدونکنار همسرش را نیز فروخته است. بدین ترتیب وی بازداشت شد و به قتل همسرش اعتراف کرد و جسد زن جوان نیز که در روستایی حوالی فیروزکوه دفن شده بود، کشف شد.

با اعتراف به جنایت، او در دادگاه کیفری استان تهران به درخواست مادر مقتول که تنها اولیای دم بود؛ به قصاص محکوم شد. سحرگاه دیروز، وقتی این مرد زندانی پای چوبه دار رفت با گریه و التماس خواهان بخشش شد و وکیل خانواده مقتول که قرار بود به وکالت از مادر مقتول حکم را اجرا کند از کشیدن اهرم مرگ خودداری کرد و بدین ترتیب حکم اجرا نشد. قرار است اعضای هیأت صلح و سازش بار دیگر تلاش خود را برای دریافت رضایت از مادر مقتول به کار گیرند.

دو شرط برای آزادی

دومین مردی که پای چوبه دار موفق شد برای یک ماه از اولیای دم مهلت بگیرد، مرد جوانی بود که در نزاع دست به قتل زده بود. وی 6 بهمن سال 96 پسر جوانی را به قتل رسانده بود. بدین ترتیب بر اساس تحقیقات مشخص شد، پدر و مادر مقتول و قاتل از سال 64 بر سر معامله ملکی در شهرستان با هم اختلاف پیدا کرده بودند که این اختلاف به فرزندانشان نیز رسیده بود و همین موضوع باعث قتل شد.

با دستگیری متهم، وی محاکمه و به قصاص محکوم شد. اما وقتی سحرگاه دیروز در حیاط زندان قزل‌حصار در مقابل طناب دار قرار گرفت با التماس خواهان بخشش شد که خانواده مقتول نیز با بیان دو شرط به او مهلت یک ماهه دادند. نخستین شرط پرداخت دیه مقتول بود و دوم اینکه قاتل و خانواده‌اش حق ندارند به مدت 50 سال در شهرستانی که ساکن هستند، رفت و آمد داشته باشند و باید خانه‌شان را بفروشند و از آنجا نقل مکان کنند. وی در صورت اجرای این دو شرط از مجازات مرگ نجات خواهد یافت.

اعتراف به قتل همسر و دختر

یکی از زندانیانی که سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شد مرد جوانی بود که سال 93 همسر و دختر دو ماهه‌اش را به قتل رساند، در حالی که همه فکر می‌کردند این مادر و نوزاد بر اثر گازگرفتگی جان باخته‌اند، 2 سال بعد از این ماجرا مرد جوان به خاطر عذاب وجدان نزد پلیس رفت و ضمن اعتراف به قتل خودش را تسلیم قانون کرد.

وی گفت: همسرم سحر، به من شک داشت. او از همسر سابقش خیانت دیده بود و تصور می‌کرد من هم روزی به او خیانت می‌کنم که همین مسأله باعث اختلاف‌هایی بین ما شده بود تا اینکه متوجه شدم همسرم باردار شده است چون من بچه نمی‌خواستم گفتم که بچه را سقط کند اما قبول نکرد و 55 روز بعد از زایمانش بود که نقشه قتلش را طراحی و اجرا کردم.

او ادامه داد: چند روز قبل از کشتن زن و بچه‌ام داروی بیهوشی تهیه کردم و شب حادثه دارو را داخل شربتی که همسرم شب‌ها مصرف می‌کرد، ریختم. زمانی که بیهوش شد، ابتدا دخترم و بعد هم همسرم را خفه کردم. حتی بعد از آن می‌خواستم مادرم را هم بکشم چون فکر می‌کردم حرف‌های او باعث این اتفاق شده بود اما نتوانستم و بالاخره خودم را معرفی کردم.

 قتل برادر زن

دومین محکومی که به مجازات رسید، مرد جوانی بود که سال 95 در یک درگیری با برادرزنش او را به قتل رسانده بود.

 وی  پس از محاکمه به قصاص محکوم شد و روز گذشته به درخواست اولیای دم اعدام شد.

کدخبر: 946849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟