این دزد در خواب به زندان رفت ! + ماجرای واقعی در مشهد

به گزارش رکنا،  ماجرای این پرونده عجیب از آن‌جا آغاز شد که نیروهای گشت نامحسوس پلیس، عملیات مراقبت شبانه از اموال مردم را با تدابیر ابلاغی فرمانده انتظامی مشهد در دستور کار قرار دادند. آن‌ها که برای اجرای طرح امنیت محله‌محور، عازم کوچه و خیابان‌های حوزه استحفاظی خود شده بودند، در گشت‌زنی‌های هدفمند به جست‌وجوی موارد مشکوک پرداختند.

در این میان، ناگهان نور چراغ‌های خودروی گشت کلانتری رسالت مشهد روی پلاک یک دستگاه پراید مدل بالا سوسو زد که در حاشیه بولوار رسالت پارک شده بود. در همین حال یکی از افسران گشت انتظامی نگاهش را بر امتداد نوری دوخت که روی پلاک  پراید قفل شده بود.

تردید او درباره قطر پلاک خودرو، به دغدغه‌ای کشید که فرضیه «سرقت» را به ذهن جست‌وجوگر و تیزبین‌اش گره زد. افسر پلیس در تاریکی شب پلاک پراید را بررسی کرد و متوجه شد که زیر آن 2 پلاک دیگر با شماره‌های متفاوت وجود دارد. این گونه بود  که فرضیه «سرقت» قوت گرفت و مراتب در ساعات بامدادی نوزدهم مهر به فرمانده انتظامی مشهد گزارش شد. طولی نکشید که با دستور ویژه سرهنگ احمد نگهبان، گروه گشت نامحسوس پلیس درحالی به تحقیقات میدانی پرداختند که بررسی‌های تخصصی نیز نشان از سرقتی بودن خودرو داشت.

 پس از مدتی جست‌وجو بالاخره یکی از اهالی محل که با مشاهده چراغ گردان خودروی پلیس از منزل بیرون آمده بود، سرنخی از یک جوان سابقه‌دار به نیروهای گشت داد که چندین بار او را سوار همین پراید دیده بود. با این سرنخ مهم بی‌درنگ سرگرد لطفی(رئیس کلانتری رسالت) نیز عازم بولوار رسالت شد و فرماندهی عملیات شناسایی و دستگیری سارق سابقه‌دار را به عهده گرفت؛ چراکه تحقیقات نامحسوس نشان داد سارق تحت تعقیب یکی از زورگیرانی است که سابقه شرارت نیز دارد! به همین دلیل نیروهای انتظامی با کسب مجوزهای قضایی در حالی به سراغ دزد سابقه‌دار در یکی از خیابان‌های اطراف رفتند که سپیده سحرگاهی در آسمان مشهد، چتر تاریکی را جمع کرده بود.

درحالی که شهروندان محله رسالت در خواب شیرین سحرگاهی به سر می‌بردند، ناگهان نیروهای انتظامی از در و دیوار وارد مخفیگاه دزد سابقه‌دار شدند و حلقه‌های قانون را بر دستان وی گره زدند. این سارق 32ساله مجرد که با تعجب و حیرت مردمک چشمانش را به اطراف می‌چرخاند در حالی متوجه موضوع شد که نشئگی از سرش پرید!

دقایقی بعد با هدایت متهم به مقر انتظامی، بازجویی‌های فنی از وی آغاز و مشخص شد که علاوه بر سوابق سرقت خودرو و قطعات و اموال داخلی آن، چندین سابقه زورگیری و شرارت هم در پرونده سیاهش دارد. این در حالی بود که مقادیری مواد مخدر صنعتی نیز به همراه شمشیر و چماق از مخفیگاه وی کشف شد و بدین ترتیب با انتقال این دزد حرفه‌ای به زندان تحقیقات پلیس برای کشف جرایم احتمالی دیگر وی وارد مرحله جدیدی شد.

 

کدخبر: 938237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟