افشاگری از 10 قتل خونین در رباط کریم / شیادی به بهانه مسکن مهر پرند

به گزارش رکنا، سرهنگ علی زنگنه در دریک نشست خبری با اشاره به کشف ۸۵ فقره کلاهبرداری درشهرستان رباط کریم گفت: بالاترین آمار کلاهبرداری در حوزه مسکن مهر و متعلق به شهرپرند است.

وی از شناسایی و ودستگیری ۲۷ نفر از کلاهبرداران خبرداد وگفت:از ۸۵ فقره کلاهبرداری ۴۵ فقره مربوط به جعل اسناد و مدارک بوده است که ۳۰ نفر جاعل را دستگیر شدند.

وی به اهمیت موضوع پیشگیری در وقوع جرائم اشاره کرد و اظهارداشت: بخش اعظمی ازجرائم به دلیل عدم آگاهی مردم صورت می‌گیرد که رسانه ها می‌توانند دراین مسیر بسیار راهگشا و موثر باشند.

وی در ادامه به دو پرونده کشف قتل در روزهای اخیر  اشاره کرد وگفت: در پرونده نخست دایی به دنبال اختلاف خانوادگی خواهر زاده اش را به قتل رسانده بود که خوشبختانه قبل از فرار به آنتالیا در باند پرواز توسط کارآگاهان تیز هوش رباط کریم دستگیر شد .

دومی هم پسر جوانی بود که در جریان درگیری با هم ولایتی خود او را با شیشه نوشابه در کارواش به قتل رسانده و متواری شده بود که کمتر از دو ساعت مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

وی در ادامه  به یکی دیگراز پرونده های جنایی اخیر  اشار کرد و گفت:در پی وقوع قتل یکی از شهروندان محله الارد شهرستان رباط کریم با اسلحه شکاری و چاقو که تصاویر آن هم در فضای مجازی منتشر شد همان موقع پلیس دو تن از عاملان این حادثه هولناک را دستگیر کرد.

وی با اشاره به اینکه در ادامه بررسی‌ها مشخص شد این قتل با همکاری ۵ نفر صورت گرفته است، افزود: اما سه نفر از عوامل اصلی این قتل به کشور همسایه متواری شده بودند که بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس بین‌الملل قرار گرفت و با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، شناسایی مخفیگاه متهمان شروع شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در ادامه با اعلام اینکه محل اختفای این افراد شناسایی و به اینترپل نیز ارسال شد، بیان کرد:‌ با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین‌الملل فراجا و بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمان و همچنین رایزنی‌های پلیسی، این سه نفر در کشور آذربایجان دستگیر شدند.

سرهنگ زنگنه با بیان اینکه هیچ حاشیه و مکان امنی برای مجرمان و متهمان در سراسر دنیا وجود ندارد، اظهار کرد:‌ متهمین به‌زودی به کشور استرداد و از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ امام خمینی(ره) به کشور برگردانده می‌شوند تا برای رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شوند.

کدخبر: 921370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟