بازداشت دزدانی که تخصصی سرقت می کردند + عکس

به گزارش رکنا،  ماموران گشت نامحسوس کلانتری آبکوه که رصدهای اطلاعاتی را برای شناسایی دزدان لوازم و قطعات خودروهای پارک شده، آغاز کرده بودند هنگام انجام وظیفه در بولوار خیام به دو جوان موتورسوار مظنون شدند که رقم های آخر پلاک را با ترفند آویختن زنجیر و قفل پوشانده بودند.

این شگرد سارقان که دیگر حتی برای شهروندان نیز نخ نما شده است، بی درنگ نیروهای گشت نامحسوس را به تکاپو انداخت و آن ها در حالی به تعقیب موتورسیکلت پرداختند که ساب بزرگ صوتی خودرو درون کیسه سفید همراه ترک نشین نمایان بود.

باند سرقت تجهیزات صوتی خودروها در مشهد متلاشی شد

بنابراین عوامل انتظامی به عملیات تعقیب ادامه دادند تا این که در ابتدای خیام 34 به حالت محسوس درآمدند و دستور «توقف» دادند. در همین حال دو جوان موتورسوار که متوجه نیروهای پلیس شده بودند ناگهان هرکدام قمه ای را از زیر لباس هایشان بیرون کشیدند و برای گریز از چنگ قانون به طرف ماموران هجوم بردند. این درحالی بود که تعدادی از اهالی محل و رهگذران با مشاهده صحنه قمه کشی دزدان، به یاری ماموران انتظامی آمدند، اما سارقان فرصت را غنیمت شمردند و با حمله به مردم، راه گریز را باز کردند.

 در حالی که راکب موتورسیکلت با رها کردن کیسه حاوی لوازم صوتی خودرو، در انتهای خیام 36 به چنگ مردم و پلیس افتاد اما ترک نشین ، سوار بر موتورسیکلت از صحنه حادثه گریخت. در بازرسی از کیسه همراه سارق 4 عدد باند، ساب پایونیر و لوازم و ابزار سرقت کشف شد و متهم جوان در حالی به کلانتری آبکوه انتقال یافت که قمه خود را غلاف کرده بود.

راکب موتورسیکلت که خود را امید معرفی می کرد در بازجویی های مقدماتی هویت همدست فراری خود را لو داد و به سرقت لوازم کشف شده از 3 خودروی پژو 405، پژو پارس و پراید اعتراف کرد و گفت: من فقط راکب موتورسیکلت بودم و مرتضی (همدست فراری) به خودروها دستبرد می زد و سپس آن ها را به یک مالخر حرفه ای به نام «رضا – ع» می فروختیم.

طولی نکشید که گروهی از افسران کارآزموده دایره تجسس با نظارت و هدایت سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری آبکوه) عملیات دستگیری متهم فراری را با دستورهای ویژه قاضی خسروی ( معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) آغاز کردند و مخفیگاه وی را در بولوار طبرسی شمالی به محاصره درآوردند. ماموران انتظامی که موتورسیکلت سارق را در حیاط منزل مسکونی مشاهده کرده بودند، با رعایت موازین شرعی و امنیتی وارد مخفیگاه شدند، اما مرتضی (متهم فراری) در یک لحظه دوباره قمه اش را در هوا چرخاند و در فضای اندک حیاط نقلی به سمت ماموران حمله کرد.

در این هنگام یکی از افسران تجسس با به کارگیری قانون حمل سلاح و پس از دادن اخطارهای پلیسی، گلوله ای به کف حیاط شلیک کرد تا از فرار دوباره متهم جلوگیری کند ،اما گلوله پس از برخورد با زمین، تغییر مسیر داد و به سمت پاشنه پای چپ سارق کمانه کرد. وقتی گلوله در پای متهم نشست و او کف حیاط افتاد، بی درنگ توسط نیروهای انتظامی خلع سلاح شد و به مرکز درمانی انتقال یافت.

در ادامه این عملیات ، متهم «امید- الف» مکان های سرقت را در حالی به پلیس نشان داد که سارق مجروح هم به ارتکاب جرم و همدستی با امید اعتراف کرد و مغازه مالخر لوازم سرقتی در خیابان پنجم گاز را نیز به ماموران تجسس لو داد. ساعتی بعد گروه عملیاتی تجسس به سرپرستی سرگرد طیوری (رئیس تجسس کلانتری آبکوه) وارد عمل شدند و در بازرسی از مغازه مالخر، تعداد زیادی لوازم و تجهیزات صوتی سرقتی را کشف کردند که از خودروهای پارک شده مقابل منازل شهروندان سرقت شده بود. به گزارش روزنامه خراسان، در حالی که مالخر مذکور فقط به آشنایی با یکی از سارقان اعتراف می کرد، مدعی شد که از دزدان یاد شده، لوازمی نخریده است!

در همین حال «امید» علاوه بر سرقت از 3 خودرو که لوازم سرقتی آن ها توسط پلیس کشف شد به 5 فقره سرقت دیگر از خودروها هم اعتراف کرد و گفت: سرقت ها را در بولوار خیام و کوی امیرالمومنین (ع) انجام داده اند و لوازم سرقتی را نیز به مالخر فروخته اند!

در پی اعترافات متهمان، ریشه یابی سرقت های مذکور در حالی توسط افسران دایره تجسس کلانتری آبکوه و با راهنمایی های مقام قضایی ادامه دارد که بررسی ها نشان داد سارق مجروح، خود را با اسامی مختلفی معرفی کرده است و بیشتر مکان های سرقت را به خاطر دارد.

کدخبر: 916286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟