نقشه 17 مرد که به دنبال گنج بودند لو رفت / در خراسان شمالی فاش شد

به گزارش رکنا سرهنگ خلیل حاجی‌زاده با بیان اینکه صیانت از میراث‌فرهنگی باید به باور همگانی تبدیل شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان، پیشگیری از جرائم علیه میراث‌فرهنگی است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی افزود: در ۳ ماه نخست سال جاری شاهد ۱۳ مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی استان بودیم.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروی انتظامی استان طی این زمان، ۱۷ نفر در جرائم مختلف در زمینه میراث‌فرهنگی دستگیر شده‌اند، اضافه کرد: در حوزه اقدامات قضایی پیرامون جرایم صورت‌گرفته امسال، ۱۷ فقره اخطاریه صادر و ۲۲ پرونده قضایی تشکیل شده است.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه ماجراجویی در این زمینه سرانجامی نخواهد داشت، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ فقره شیء تاریخی توسط یگان حفاظت اداره کل کشف و ضبط شده است و مرتکبین جرائم توسط قانون به سزای عمل مجرمانه خود خواهند رسید.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی در خاتمه عنوان کرد: از تمامی دوستداران میراث‌فرهنگی انتظار داریم در صورت مشاهده و یا اطلاع از جرایم مرتبط با میراث‌فرهنگی با شماره تلفن ۰۹۶۶۲ مرکز پیام یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تماس بگیرند.

کدخبر: 903546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟