ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های سنگین در مراسم ارتحال امام(ره)

به گزارش رکنا،در جریان این نشست سردار کمال هادیانفر مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را یکی از مهم مراسمات آیینی کشور خوانده و گفت: بعد از سه سال وقفه ای که شیوع بیماری کرونا باعث آن بود امسال مطمنا شاهد شرکت گسترده تری از زائرین عزیز در این مراسم خواهیم بود، لذا با برقراری قرارگاه نصر پلیس راهور تصمیم گرفتیم تا تمهیدات مناسبی را برای برقراری نظم و امنیت ترافیکی در این ایام انجام داده تا این مراسم هرچه با شکوه تر از قبل با کمترین حادثه تصادف و اختلال ترافیکی در تمامی معابر و جاده های شهری و کشوری را رقم بزنیم.

ریس پلیس راهور فراجا در ادامه با اشاره به حضور حداکثری  یک میلیون و پانصد هزار نفری زائرین در این ایام برای شرکت در مراسم ارتحال امام راحل افزود:  وظایف ۱۰ استانی که به طور جد در این ایام درگیر مسائل ترافیکی امنیتی می باشند به جدیت در حال پیگیری بوده و نبایداز نقش انکار ناپذیر همکارانمان در این استان ها چشم پوشی کرد.

سردار هادیافنر ماموریت‌های هائز اهمیت پلیس راهور در ایام نیمه خرداد را به سه بخش نقسیم کرده و گفت: مدیریت شد آمدی و ترافیکی در خصوص وسایل نقلیه سنگین مسافر به صورت کاروان از ۳۲ استان، ساماندهی خودروهای شخصی و موتورسیکلت، امنیت و حفاظت از جان عابرین از وظایف بسیار مهم پلیس راهور در این ایام خواهد بود، همچنین در خصوص ساماندهی و  انتقال کاروانها به پارکینگ ها و مقرهای مشخص شده در رتبه بعدی اهمیت ما خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد، بر اساس تجربیات گذشته در روزهای ابتدایی تعطیلات نیمه خردا با ورود تدریجی خودروها و کاروانها به شهر تهران و اطراف منطقه حرم مطهر روبرو خواهیم بود و در عین حال اطمینان داریم پس از پایان  مراسم با خروج سریع تری مواجه و مدیریت دقیق تری را در دستور کار خود قرار داده ایم .

سردار هادیانفر از افزایش ۶ درصدی تردد های این ایام نسبت به سال گذشته را مورد توجه قرار داده و گفت : اگر بخواهیم نسبت به تردد های روزهای عادی یک مقایسه کوچکی داشته باشیم با رقمی بالغ بر ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش مواجه خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر برای آن ایام انسداد محورهای کشور  راشاهد نخواهیم بود مگر اینکه در این ایام با دستور فرماندهی بنابررشرایط خاص و ضروری این اتفاق افتاده که ان را نیز سریعا اعلام خواهیم کرد اما

اعلام میکنیم دررمحور چالوس که به علت باریکی راه ممکن است با ممنوعیت تردد اتوبوس مواجه خواهیم بود اما همانطور که گفتم دیگر محورهای مواصلاتی کشور برای تردد زائرین و مسافرین مانند فیروزکوه،هراز،منجیل به صورت کامل باز خواهد بود و در تلاش هستیم مشکل تردد محور منجیل را تا شروع تعطیلات نیمه خرداد نیز بر طرف کنیم.

کمال هادیانفر صریحا مخالفت پلیس راهور را از ممنوعیت تردد اتوبوس هاس سرویس،شرکت واحد برای حابجایی زائرین را اعلام و دستور داد در مواجه با چنین تخلفی به دلیل امنیت پایین و نداشتن معاینه فنی قابل قبول این وسایل نقلیه متوقف شده تا از بروز سوانح ترافیکی نیز جلوگیری شود.

*دوراهی کهریزک با همکاری شهرداری برای تسهیل در تردد ها بازگشایی خواهد شد*

ریس پلیس راهور از باز گشایی دور گوذر کهریزک تا دهم خرداد خبرداده و افزود: در این بین از شهرداری درخواست کرده ایم برای حفاظت از جان عابرین فنس دانشگاه امام(ره) تا عوارضی قم  ادامه پیدا کند .

*ممنوعیت تردد موتورسیکلت های بالاتر از ۲۵۰ سی سی حتی برای رژه*

سردار هادیانفر همچنین از ممنوعیت تردد موتورهای سنگین بالاتر از ۲۵۰ سی سی در مراسم ارتحال امام حتی از سوی ارگانها برای رژه خبر داده و گفت: برخور با وانت بارهای مسافر بر نیز به جدیت انجام و با متخلفین قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی تعداد پارکینگ های وسایل نقلیه سنگین را برای اسکان  ۳۲ استان اماده خوانده و اعلام کرد مسافرینی که به صورت پیاده از شهرهای دیگر عازم زیارت هستند نیز برایشان مقرهایی برای استراحت در نظر گرفته شده است.

تمام نیروهای انتظامی موظف به استفاده از جی پی اس ها خواهند بود تا برای بروز مشکل در محلی سریعا به آنجا اعزام و موارد مورد نیاز را اعمال کنند.

*خط قرمز پلیس همچنان سبقت ،سرعت غیر محاز رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگیست*

ریس پلیس راهور فراجا در پایان اجرای هماهنکی مستمر و مدام بین پلیس راه و پلیس راهور را در تمامی استان های کشور لازم دانسته و دستور داد تمامی اقدامات لازم در کمترین زمان ممکن تعیین و به اطلاع عموم رسانده شود.

کدخبر: 894200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟