تسلیم قاتل 16 ساله ساندویچی نزد پلیس تهران + عکس قربانی جنایت

به گزارش رکنا، غروب دوشنبه 4 اردیبهشت امسال، رسیدگی به پرونده قتل مرد جوان در دستور کار امیرحسین علیمردان بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.بررسی های ابتدایی حکایت از آن داشت که مقتول و برادرش در جریان نزاع دسته جمعی در خیابان خلیج مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و راهی بیمارستان شدند و ساعتی بعد مقتول ۲۹ ساله به نام امیرحسین به کام مرگ فرو رفت.

برادر او نیز چند ساعتی در کما بود اما جان سالم به در برد.

برادر امیرحسین در شرح ماجرا به مأموران جنایی گفت: «عصر روز حادثه برای خوردن ساندویچ به بلوار ولیعصر رفته بودم و می‌خواستم ساعتی بعد به مغازه لوازم خانگی‌ام بروم. یکی از نوجوانان محل را دیدم که همراه یکی از دوستانش سر راهم سبز شدند و بی‌دلیل شروع به توهین و فحاشی کردند. تا جایی که من با خودم فکر کردم شاید مست هستند که چنین رفتار بی‌اساسی از خودشان نشان می‌دهند.»

آن شب برادر مقتول به مغازه‌اش رفت اما آخر شب وقتی در حال برگشت به خانه بود باز هم همان جوانان را دید و این بار با هم درگیر شدند. امیرحسین و چند نفر دیگر از دوستان آنها هم برای پادرمیانی و فیصله دادن به ماجرا وارد نزاع شدند.

پسر نوجوان و همان دوستش که عصر آن روز به برادر امیرحسین فحاشی کرده بودند، همراه چند نفر دیگر اقدام به درگیری و نزاع کردند و دقایقی بعد در جریان چاقوکشی، امیرحسین و برادرش زخمی شدند که منجر به قتل امیرحسین شد.

تحقیقات برای مشخص شدن عامل جنایت آغاز شد. پسر نوجوان از صحنه متواری شده بود، اما دوست او و برادرش و 2 نفر از شرکت‌کنندگان دستگیر شدند.

این در حالی بود که همه متهمان در مورد اینکه چه کسی ضربه کاری را به امیرحسین وارد کرد اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته از سوی بازپرس جنایی صادر شد و تصویر پسر نوجوان در حالی که چاقویی را بالای سرش می‌چرخاند به دست آمد و مشخص شد او عامل جنایت است.

در همین حال دوست متهم نوجوان که از لحظه اول همراه او بود در اولین بازجویی گفت: «من در صحنه درگیری منجر به قتل همراه دوستم بودم اما در شلوغی متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد. فقط دیدم چاقویی دست دوستم بود و وارد شلوغی شد. بعد دیگر او را ندیدم و چشمم به جسد امیرحسین افتاد که کنار جوی آب افتاده و همچنین برادرش را دیدم که زخمی شده بود.»

تحقیقات برای یافتن ردی از قاتل فراری آغاز شد و مادر این نوجوان تحت بازجویی قرار گرفت. در حالی که ادله نشان می‌داد او قصد افشای حقیقت را ندارد، به دلیل اختفای ادله جرم بازداشت شد و تلاش برای یافتن ردی از قاتل فراری در دستور کار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

تا اینکه روز گذشته متهم خود را تسلیم پلیس کرد اما اتهام قتل را نپذیرفت.او در اولین برخورد با پلیس گفت:"در نزاع شرکت داشتم اما وارد کردن ضربه کشنده را قبول ندارم."

با توجه به اینکه متهم زیر ۱۸ سال سن دارد، رسیدگی به این پرونده در دادسرای اطفال ادامه خواهد یافت.

کدخبر: 889902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟