این مرد کابوس گرازهای گیلان بود /  گرازها  تکه تکه می شدند

به گزارش رکنا از گیلان، علی فرهی اظهار داشت:ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودبار در اقدامی مشترک و با همکاری نیروی انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان،یک شکارچی را که اقدام به شکار غیر مجاز یک راس گراز کرده بود را دستگیر و پس از تشکیل پرونده این تخلف به منظور رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار تصریح کرد: از این شکارچی بقایای لاشه یک راس گراز به همراه یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شد که اقدام شکارچی متخلف بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می شود.

فرهی با اشاره به اینکه یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در تمام روزها بصورت فعالانه در حال گشت و کنترل می‌باشند به شکارچیان غیر مجاز هشدار داد با هرگونه شکار و صید در عرصه‌های طبیعی شهرستان قاطعانه برخورد خواهد شد.

بر اساس قوانین شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست شکار هر راس گراز ماده سیزده میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و گراز نر چهار میلیون و‌۵۰۰ هزار ریال است که شکارچیان متخلف باید به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست پرداخت کنند و تعیین نوع جریمه از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز بسته به رای و نظر قاضی رسیدگی کننده به پرونده است.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 886190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟