بیش از 29 هزار کشته در زلزله ترکیه و سوریه / برج‌ هایی که همچنان فرو می‌ریزند

حوادث رکنا: ساعت 4 بامداد روز دوشنبه 17 بهمن ماه زلزله‌ای به‌قدرت 7.6 ریشتر (بر اساس مرکز زلزله‌نگاری آمریکا 7.8 ریشتر) رخ داد که منجر به خسارات زیادی در 10 استان جنوبی این کشور شده است. دومین زمین‌لرزه بزرگ با قدرت 7.4 ریشتر نیز در ساعت 14 دوشنبه رخ داد که منجر به تشدید خسارات شد.

این زلزله‌ها در عمق 7  و 14 کیلومتری زمین رخ داده و کانون آنها شانلی اورفا بوده که در شهرهای حاتای، آدیامان، عثمانیه، وان، موش، غازی عنتاب، سیواس، آدانا و قیصری نیز خسارات سنگینی به‌جای گذاشته است.

عبور تعداد قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از 38هزار نفر

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از قربانیان زلزله مرگبار یک هفته پیش در ترکیه و سوریه ، شمار جانباختگان در دو کشور از مرز 38 هزار نفر فراتر رفته است و این در حالی است که همچنان هزاران نفر زیر آواره‌ها مانده‌اند.

بنا بر اعلام رسمی مقامات ترکیه، شمار قربانیان زلزله در این کشور 29605 نفر  و شمار زخمی‌ها 80 هزار و 278 نفر نیز است. همچنین 6444 بنا ویران شده است.

پیش‌بینی آمار بالا از شمار قربانیان

در حالی که مقامات سازمان ملل از کشته شدن بیش از 50 هزار نفر در زلزله ترکیه خبر می‌دهند، کنفدراسیون شرکت‌ها و تجارت ترکیه پیش‌بینی کرد که تلفات زلزله ترکیه به 72 هزار نفر برسد.

بنا بر اعلام این سازمان خسارت وارده بر منازل و دیگر خسارات جانبی در این کشور 84 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

برج‌هایی که همچنان فرو می‌ریزند

عملیات آواربرداری و نجات افراد گرفتار در زلزله ترکیه در حالی ادامه دارد که برج‌های بلند و ساختمان‌ها با وجود گذشت یک هفته همچنان در حال ریزش هستند. بسیاری از این ساختمان‌ها که در زلزله اول آسیب دیده‌اند اکنون به دلیل پس‌لرزه‌های شدید در منطقه زلزله زده فرو می‌ریزند.

در تازه‌ترین پس‌لرزه‌ها، مرکز لرزه‌نگاری ترکیه از ثبت دو زمین‌لرزه با شدت 4.1 ریشتر و 4.6 ریشتر خبر داد. مرکز لرزه‌نگاری اروپا نیز از ثبت 70 پس‌لرزه میان 3-4.7 ریشتری در ترکیه خبر داد.

در حال بروز رسانی...

 

کدخبر: 869186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟