اخبار لحظه به لحظه از زلزله ترکیه و سوریه / شمار قربانیان به ۳۶۸۵ نفر رسید + فیلم
حجم ویدیو: 10.17M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50

به گزارش رکنا؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در پی وقوع زلزله مرگبار بامداد دوشنبه، ساعاتی پیش در سراسر این کشور ۷ روز عزای عمومی اعلام کرد.

۰۸:۲۷- وزارت خارجه مالزی از ارسال تیمی متخصص به ترکیه برای عملیات امداد و نجات خبر داد

۰۸:۰۹- رسانه های ترکیه به نقل از مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) اعلام کردند که با تلاش امدادگران، هفت هزار و ۳۴۰ نفر از زلزله زدگان از زیر آوار به صورت زنده نجات یافته‌اند.

۰۷:۳۱- شبکه الجزیره شمار قربانیان زمین لرزه در سراسر مناطق زلزله زده سوریه را ۱۵۰۴ کشته و ۳۵۴۸ زخمی گزارش کرد.

۰۷:۲۶- یونان نیروهای امداد و نجات خود را به ترکیه اعزام کرد.

۰۷:۱۷- دولت مالزی دستور اعزام تیم امداد و نجات این کشور را برای مأموریت امدادرسانی در ترکیه و سوریه صادر کرد.

۰۷:۰۶- مرکز لرزه نگاری اروپا دقایقی پیش از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در مرکز ترکیه خبر داد.

۰۶:۴۹- وزارت خارجه چین: به هلال احمر ترکیه و سوریه در حمایت از تلاش‌های امدادی، کمک‌های مالی بشردوستانه ارائه خواهیم کرد.

۰۶:۳۷- وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد شمار قربانیان زلزله اخیر در استان‌های حلب، ادلب، لاذقیه، حومه حماه و طرطوس به ۷۶۴ کشته و ۱۴۴۸ زخمی رسیده است.

۰۵:۵۸: تیم‌های امداد و نجات ازبکستان به همراه خودروهای ویژه از فرودگاه تاشکند به ترکیه اعزم شدند.

۰۵:۴۳- آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد، در پی زلزله اخیر در این کشور تاکنون ۲ هزار و ۹۲۱ نفر کشته شدند.

زلزله ترکیه - سوریه1

۰۵:۰۸- کوزوو یک تیم جستجو و نجات ۳۰ نفره را به ترکیه اعزام کرد.

۰۴:۴۸- ند پرایس سخنگوی کاخ سفید: آمریکا دو تیم نجات و بازیابی به ترکیه اعزام می‌کند.

۰۴:۲۷- مجارستان یک تیم جستجو و نجات ۵۵ نفره را به ترکیه اعزام کرد.

۰۴:۰۹- یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی دستور اعزام تیم‌های امداد و نجات به مناطق زلزله زده در ترکیه را داد.

۰۳:۴۸- عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر دستور اعزام تیم‌های امداد و نجات به سوریه برای کمک به هلال احمر این کشور را داد.

۰۳:۳۷: نایب بوکله رئیس جمهور السالوادور: السالوادور طی چند ساعت آینده یک هواپیمای کمکی به همراه تیم‌های جستجو و نجات، آتش نشانان و سگ‌های نجات را برای زلزله زدگان ترکیه ارسال خواهد کرد.

۰۳:۱۳- سانا: ۲ هواپیمای حامل کمک‌های بشر دوستانه عراق وارد فرودگاه دمشق شدند.

۰۳:۰۷- «بسام صباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل متحد عصر دوشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان درباره زلزله در شمال این کشور و وضعیت زلزله‌زدگان دیدار و گفت وگو کرد.

۰۳:۰۲- گرجستان تیم امداد و نجات خود را به همراه تجهیزات لازم امدادی به ترکیه اعزام کرد.

۰۲:۴۹- «فؤاد اکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه بامداد سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که تاکنون ۷ هزار و ۸۴۰ نفر از زیر آوارهای زلزله جنوب این کشور نجات یافتند.

زلزله ترکیه - سوریه2

۰۲:۱۸- هلال احمر عراق: ۱۵۰ داوطلب از تیم‌های امداد و نجات برای کمک به هلال احمر ترکیه برای انجام عملیات آواربرداری و نجات به این کشور اعزام شدند.

۰۲:۰۳- حسن شیخ محمود رئیس جمهور سومالی در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه جان باختن شماری از شهروندان ترکیه بر اثر زلزله را به وی تسلیت گفت و برای مصدومان آرزوی بهبودی کرد.

۰۱:۵۴- اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه با قربانیان زلزله در شمال این کشور ابراز همدردی و اعلام همبستگی کرد.

۰۱:۴۳- بلغارستان ۲ فروند هواپیمای ترابری نظامی اسپارتان را به همراه تیم‌های امداد و نجات به ترکیه می‌فرستد.

۰۱:۲۹- رئیس سازمان هواپیمایی سوریه گفت که امروز سه‌شنبه ۴ فروند هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه از روسیه، هند و امارات متحده عربی به فرودگاه دمشق و لاذقیه می‌رسند.

۰۱:۲۷- منابع خبری بامداد سه‌شنبه از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در جنوب ترکیه خبر دادند.

۰۱:۰۹- ۶۵ امدادگر و ۸ سگ زنده‌یاب از هلند برای عملیات جستجو و نجات عازم ترکیه شد.

۰۱:۰۳- منابع خبری بامداد سه‌شنبه از ورود هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم سوریه به فرودگاه دمشق خبر دادند.

۰۰:۵۶- پاکستان امروز سه‌شنبه ۵۲ امدادگر مجهز به تجهیزات تخصصی را برای مشارکت در تلاش‌های امداد و نجات در ترکیه و سوریه به استانبول اعزام می‌کند.

۰۰:۴۷- نارندرا مودی نخست وزیر هند گفت که ما آماده ارائه تمام کمک‌های ممکن به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه هستیم.

۰۰:۳۹- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پی زلزله ویرانگر و مرگبار در سوریه و ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت وگو کرد.

۰۰:۳۹- آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه اعلام کرد، شمار قربانیان زلزله در جنوب این کشور به ۲ هزار و ۳۱۶ نفر کشته و ۱۳ هزار و ۲۹۳ نفر زخمی رسیده است.

زلزله ترکیه - سوریه3

۰۰:۲۲- سخنگوی سازمان ملل در پی زلزله ویرانگر در سوریه و ترکیه گفت که امیدواریم بتوانیم به سراسر سوریه کمک کنیم و تلاش خواهیم کرد با هر ابزار ممکن کمک‌ها را ارائه کنیم.

۰۰:۱۸- آتش‌نشانان و تیم‌‎های امدادی جمهوری چک برای کمک به جستجوی بازماندگان، آماده پرواز به سمت ترکیه شدند.

۰۰:۱۳- روسیه ۲ فروند هواپیمای ترابری ایلوشین ۷۶ حامل ۱۰۰ متخصص جستجو و نجات را برای کمک به ترکیه و سوریه فرستاد.

۰۰:۰۹- تیم نجات آژانس بین‌المللی امداد ژاپن برای کمک به عملیات جستجو و نجات عازم ترکیه شد.

۰۰:۰۲- صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با صدور ‌بیانیه‌ای هشدار داد که در پی وقوع زمین لرزه در ترکیه و سوریه هزاران کودک در معرض خطر هستند.

زلزله ترکیه - سوریه4

 

کدخبر: 867650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟